تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۴۱۹
کد خبر: ۲۰۴۹۶۴

۱۵.۵ میلیون تن بار در راه آهن یزد جا به جا شد

‌می‌متالز - مدیرکل راه آهن یزد گفت: سال ۱۳۹۹، ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی و کنسانتره از معادن چادرملو و گندله سازی اردکان، سنگ آهن چغارت بافق و سایرکالا‌ها در استان بارگیری، تخلیه و با ۲۱۰ هزار واگن به اقصی نقاط کشور جا به جا شد.

به گزارش می‌متالز، رحمت رحمت نژاد، افزود: از معدن چادرملو ۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تن سنگ آهن به صورت پودر کنسانتره، از معدن چغارت بافق هم ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن سنگ آهن به صورت پودر کنسانتره، آگلومره و گندله آهن، از معدن سه چاهون بافق هم یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن سنگ آهن، از کارخانه گندله سازی اردکان هم ۱۷۰ هزار تن آهن اسفنجی و شمش، و یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن دیگر محموله بارگیری شد.

وی خاطرنشان کرد: این محموله‌ها برای کارخانه فولادسازی خوزستان، ذوب آهن اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، گندله سازی اردکان و بندرعباس ارسال شد.
رحمت نژاد خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن بار از قبیل آهن اسفنجی، سنگ آهن، بالاست، خاک کائولین، گندم، گوگرد خام، خودرو و دیگر اقلام در این اداره کل تخلیه شد که نسبت به سال ۹۸ پنج درصد رشد دارد.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.
راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بار‌های ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده