تاریخ: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۰۵۰۶۹
سرویس خبر : انرژی
شریعتی در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی؛

اعمال ماده ۲۳۴ بر موضوع عدم اجرای قانون پتروپالایشگاه بررسی شد

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس از بررسی اعمال ماده ۲۳۴ بر عدم اجرای قانون پتروپالایشگاه و تاخیر در ارائه تنفس خوراک با حضور مسوولان اجرایی خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مالک شریعتی در تشریح جلسه امروز (دوشنبه ۲۳ فروردین ماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از بررسی موانع اجرای "قانون حمایت از توسعه صنایع پایین دستی، نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی" در راستای تقاضای تعدادی از نمایندگان برای اعمال ماده (۲۳۴) قانون آیین‌نامه داخلی مجلس مبنی بر استنکاف دولت از اجرای کامل قانون مذکور با حضور پورمحمدی نائب رئیس سازمان برنامه و بودجه، ساعدی از صندوق توسعه ملی و فلاحتیان از وزارت نفت، در این کمیسیون خبر داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون موسوم به قانون پتروپالایشگاه تاخیر کرده و هیات امنای صندوق توسعه ملی، تنفس خوراک الزامی و مندرج در قانون را تصویب نمی‌کند تا تکلیف طرح‌های منتخب برای اجرای قانون و تاسیس پتروپالایشگاه‌ها مشخص شود.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز نمایندگان کمیسیون انرژی بر اجرای دقیق و درست قانون تاکید داشتند، افزود: مسوولان دولتی نیز با بیان اینکه اجرای صحیح قانون را قبول دارند قول انجام این مهم در سریع‌ترین زمان ممکن را دادند.

شریعتی با اشاره به تاکید کمیسیون انرژی مبنی بر ضرورت تصویب تنفس خوراک در هیات امنای صندوق توسعه ملی، گفت: با توجه به مهلت آیین‌نامه داخلی نامه مجلس که براین اساس حدود ۱۰ روز به کمیسیون فرصت داده تا نظر خود را به هیات رئیسه مجلس اعلام کند همین مهلت را به دولت برای تشکیل جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به منظور تنفس خوراک به پالایشگاه و پتروپالایشگاه‌ها دادیم.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعلام نظر نهایی کمیسیون به هیات رئیسه مجلس پس از زمان قانونی گفته شده در فوق انجام خواهیم شد، گفت: امیدواریم دولت از این فرصت استفاده کند و تنفس خوراک را در جلسه هیات امنای صندوق توسعه ملی به تصویب برساند چراکه در غیر این صورت ماده ۲۳۴ طبق قانون (به معنای ارجاع پرونده این تخلف به قوه قضاییه) اعمال خواهد شد.

به گزارش خانه ملت، طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هریک از کمیسیون‌ها می‌توانند گزارشی درباره‌ی تخلفات دستگاه‌های اجرایی و دولت را به هیات رییسه ارائه کرده که در صورت تصویب مجلس شورای اسلامی فورا از طریق هیات رییسه موارد به قوه قضاییه ارسال می‌شود و باید گزارش‌های ارسالی به قوه قضاییه به صورت خارج از نوبت مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شرای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده