تاریخ: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۲۰۵۱۴۰
استاندار زنجان:

منابع لازم برای ۲خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین جذب شده است

‌می‌متالز - استاندار زنجان گفت: منابع لازم برای اجرای پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین به رغم مشکلات اقتصادی کشور جذب شده است.

به گزارش می‌متالز، فتح الله حقیقی شامگاه شنبه در بازدید از روند پیشرفت عملیات اجرایی دومین خط ریلی زنجان - قزوین افزود: در این خصوص باید همکاری‌های لازم از سوی راه آهن جمهوری اسلامی انجام گیرد.

وی پیشرفت خط ریلی زنجان به قزوین را ملموس دانست و اظهار امیدواری کرد، رایزنی‌ها و همکاری‌های لازم بتواند به شتاب بخشی اجرای این پروژه مهم و تاثیرگذار منتهی شود.

حقیقی یادآورشد: پروژه ۲ خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین جزو مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۴ به استان زنجان است که باید تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

به گفته استاندار زنجان با بهره برداری از پروژه ۲خطه کردن راه آهن زنجان – قزوین، ظرفیت حمل بار استان از طریق خطوط ریلی بیش از ۲ برابر افزایش پیدا می‌کند و زمان تردد مسافران از تهران به زنجان نیز یک ساعت کاهش می‌یابد.

حقیقی با بیان اینکه استان زنجان بزرگترین ظرفیت را برای تبدیل شدن به مرکز لجستیک شمال غرب کشور دارد، اظهار داشت: ۲خطه شدن راه آهن زنجان – قزوین یکی از زیر ساخت‌های مورد نیاز در این خصوص است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) زنجان

عناوین برگزیده