تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۲۰۵۲۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق همدان در دیدار با استاندار مطرح کرد:

تسهیل امور برای توسعه بخش خصوصی، اولویت دولتمردان سال ۱۴۰۰ باشد

‌می‌متالز - اعضای هیات نمایندگان اتاق همدان طی دیداری با سید سعید شاهرخی، استاندار همدان به بیان دغدغه‌ها و راهکار‌های پیشنهادی در راستای حمایت از تولید و رفع موانع در این مسیر پرداختند.

به گزارش می‌متالز، اعضای هیات نمایندگان اتاق همدان با استاندار همدان دیدار و بر اهمیت رفع موانع تولید و حمایت ویژه از این بخش تاکید کردند.

علی اصغر زبردست، رئیس اتاق همدان در این نشست اشاره به اهم فعالیت‌های این اتاق در سال ۹۹، اظهار کرد: سال گذشته سالی سخت برای فعالان اقتصادی استان بود، اما با تدابیری که لحاظ شد به همت تلاشگران عرصه اقتصاد آسیب‌ها به حداقل رسید.

رئیس اتاق همدان با تاکید بر انتخاب شعار سال مبنی بر جهش تولید، پشتیبانی و مانع زدایی‌ها ابراز امیدواری کرد: در سال جدید شاهد تسهیل امور در جهت توسعه هر چه بیشتر بخش خصوصی در کشور باشیم.

او حضور افراد کارآمد، دلسوز و متعهد در میان اعضا هیات نمایندگان اتاق را از شاخصه‌های مهم ارتقا کیفی جایگاه اتاق همدان دانست و گفت: با استقرار سیستم مدیریت کیفیت ایزو در اتاق چشم انداز دقیق و مدونی تا پایان دوره ترسیم شده که امیدواریم بتوانیم در پایان نهمین دوره اتاق به اهداف پیش بینی شده دست یابیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی همدان در ادامه این نشست با اشاره به مساعدت مدیریت ارشد استان در برگزاری منظم جلسات شورای گفتگو، وفاق و همدلی ایجاد شده مابین مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و فعالین اقتصادی بخش خصوصی را مرهون دقت نظر و توجه ویژه استاندار همدان به بخش خصوصی دانست و خواستار تدوین تقویم زمانبندی برگزاری جلسات شورای گفتگو در سال آتی گردید.

در ادامه علی اکبر فلاح، نایب رئیس اتاق همدان با اشاره‌های تلاش‌های مداوم رئیس اتاق همدان در راستای تسهیل امور فعالان اقتصادی از فعالیت‌ها و تعاملات مجموعه استانداری همدان در جهت اعتلا جایگاه بخش خصوصی استان قدردانی کرد.

طاهره ایزدی، دبیرکل اتاق همدان نیز در این جلسه از تعاملات مستمر مجموعه استانداری با اتاق همدان تقدیر و تاکید کرد: از ابتدای دوره هشتم اتاق با شناسایی هسته‌های جدید و تقویت تشکل گرایی در فعالین اقتصادی و اعضا اتاق هم اکنون با ۲۳ تشکل اقتصادی فعال توانستیم انگیزه مطالبه گری و حل و فصل موانع تخصصی هر تشکل را در بین فعالین اقتصادی تقویت نماییم.

در ادامه هادی خورشیدی مسوول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و مشاور ارشد بانکی اتاق همدان حضور نماینده اتاق بازرگانی در شورای هماهنگی بانک‌ها را امری مهم دانست و تاکید کرد: در سال جدید انتظار می‌رود بانک‌های خصوصی ملزم به رعایت و تخصیص ۵۰ درصد از منابع به امر تسهیلات باشند.

او افزود: هم اکنون نسبت مصارف به منابع در استان ۶۹.۲ است و میانگین این موضوع در کشور هم نزدیک به ۷۰ درصد است.

او در ادامه خاطر نشان ساخت با پپگیری‌های مستمر مدیریت ارشد استان و هاماهنگی و تعاملات بیشتر بانک‌های استان انتظار می‌رود گام‌های بلندی به سمت صنعتی شدن استان همدان برداریم.

عبدالحمید ایزدی عضو هیات رئیسه اتاق همدان نیز در این جلسه از تعاملات سازنده و اثربخش استانداری همدان با اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان تقدیر نمود و اظهار داشت در مبانی اخلاقی ما دعایی بالاتر از عاقبت به خیری نیست که از خدای متعال خواهانیم در سال آینده سال نکویی برای همه فعالین اقتصادی استان باشد.

در پایان این نشست سید سعید شاهرخی، استاندار همدان با اشاره به تهیه و تدوین کارنامه اتاق همدان در سال ۹۹ اظهار کرد: اتاق همدان در سال‌های اخیر بسیار توانمند بوده و تلاش‌ها و کوشش‌های آن‌ها قابل تشکر و تقدیر است.

او افزود: نگاه ما به مجموعه اتاق بازرگانی استان، یک نگاه ویژه و موثر است و در استان اقدامات خوب و موثری توسط بخش خصوصی انجام شده است.

استاندار همدان خاطر نشان ساخت با توجه به اقداماتی که در‌حوزه وزارت نیرو در استان در دست انجام است، مشکل خاصی در تامین و انجام زیرساخت‌های صنعتی در استان وجود ندارد، مدیریت ارشد استان افزود با ارتباط و تعامل با اتاق بازرگانی می‌توان زمینه جهش تولید را در استان فراهم و آهنگ توسعه را نیز شدت بخشید.

او در پایان ابراز امیدواری کرد: در سال جدید، همچون گذشته شاهد نقش‌آفرینی هرچه بیشتر بخش خصوصی در استان باشیم.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده