تاریخ: ۲۷ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۴۹
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۲۰۵۷۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تغییر در روش انتشار EPS ها/ اطلاعات شرکت‌ها شفاف‌تر می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان بورس از تغییر روش انتشار EPS شرکت‌ها خبر داد و گفت: در حال طراحی یک مدلی هستیم تا EPS شرکت‌ها به نحو خوب و شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد.

به گزارش می‌متالز، محمد علی دهقان دهنوی در رابطه با تصمیمات جدید برای بازار سرمایه، اظهار کرد: در شرایط فعلی در تمامی ابعاد بازار سرمایه در حال انجام اقدامات متعددی هستیم.

وی درباره دامنه نوسان نامتقارن تصریح کرد: بحث دامنه نوسان در اختیار هیات مدیره سازمان است، اکنون نیز در حال بررسی آن هستیم و هر زمان که نیاز باشد آن را تغییر خواهیم داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص انتشار EPS شرکت‌ها گفت: در شرایط کنونی در حال طراحی یک مدلی هستیم تا EPS شرکت‌ها به نحو بسیار خوب و شفاف در اختیار سهامداران قرار بگیرد ناگفته نماند که در این مدل جدید، سناریو‌های مختلفی در اختیار مالکان سهم قرار خواهد گرفت.

دهقان دهنوی بیان کرد: EPS شرکت‌ها وابسته به عوامل متعددی از جمله نرخ ارز و قیمت‌های جهانی کالای صادراتی آن صنعت است که این مدل جدید می‌تواند به عنوان یک بازوی کمکی عمل کند، وقتی شرکتی بیاید و از سناریوی جدید برای انتشار EPS استفاده کند به طور خودکار اطلاعات متعددی در رابطه با سود آن شرکت‌ها در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما نسبت به نحوه انتشار اوراق توسط دولت طی امسال انتقادی دارید یا خیر؟ گفت: بنده نسبت به فروش اوراق انتقادی نداشتم به سبب آنکه بازار اوراقی که دولت منتشر می‌کند، از بورس مجزا است، اما مساله‌ای که در بحث اوراق مطرح است و قابل توجه قرار می‌گیرد نرخ آن است، همیشه از بانک مرکزی درخواست کرده ایم که با عملیات بازار باز مدیریتی را انجام دهند که تا نرخ این اوراق صدمه‌ای به بورس وارد نکند، ما این مساله را تا به نتیجه رسیدن پیگیری می‌کنیم.

منبع: بورس امروز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده