تاریخ: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۱۴
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۰۵۹۸۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی افزایش ۸ درصدی تولید کنسانتره زغال سنگ

می متالز - تولید کنسانتره زغال سنگ در بزرگترین تولید کننده زغال سنگ کشور، امسال ۸ درصد افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۰ این شرکت گفت: برای این سال در سه حوزه حفریات معدنی با ۷ هزار و ۳۵۰ متر، تولید کنسانتره و بارگیری محصول با ۶۶۳ هزار تن به ترتیب افزایش ۲۶ درصدی، ۸ درصدی و ۱۱ درصدی را در برنامه داریم.

کریتی ثانی افزود: در حوزه استخراج زغال سنگ خام، کاهش ۱۳ درصدی برنامه ناشی از دوره اورهال تجهیزات استخراج لانگوال است و ضمن اینکه در دوره اورهال، خوراک موردنیاز کارخانه زغالشویی از محل زغال سنگ استخراجی از کارگاه‌های نیمه مکانیزه و سنتی و همچنین خرید از معادن مجاور، تأمین خواهد شد.

وی از تکمیل شدن کارگاه استخراج E ۴ به عنوان هشتمین کارگاه لانگوال شرکت، در اوایل امسال خبر داد و گفت:مطابق برنامه زمان بندی، بیش از ۳ هزارتن تجهیزات استخراج، برای اورهال و تعمیرات دوره ای، به سطح معدن منتقل خواهند شد تا بعد از آماده سازی مجدد، در کارگاه لانگوال W ۳ مستقر شوند و عملیات بهره برداری از ذخیره ۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتنی کارگاه W ۳ از آبان ۱۴۰۰ آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با اشاره به ورود این شرکت به بازار سرمایه اظهار امیدواری کرد این امر رونق این شرکت و حمایت از تولید داخل را به دنبال داشته باشد.

کریتی ثانی افزود: با نهایی شدن دسترسی به ذخایر جدید و همچنین حمایت دسنگاه‌های دولتی بویژه در بحث مالیات، بیمه، عوارض و حقوق دولتی، بتوان امسال از ظرفیت این بخش در توسعه اقتصادی و اجتماعی استفاده بیشتری بکنیم.

وی به عملکرد پارسال شرکت زغال سنگ پروده طبس هم اشاره‌ای کرد و افزود: سال گذشته با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، این شرکت برای هفتمین سال متوالی، بر قله تولید زغال سنگ کشور ایستاد و با حداکثر توان از تولید فولاد کشور، به عنوان یک صنعت ملی، پشتیبانی کرد.

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده