تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۰۵۹۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

طرح فولادی ایمیدرو و مجلس متفاوت است

‌می‌متالز - مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه طرح فولادی ایمیدرو با طرح فولادی مجلس تفاوت‌های زیادی دارد، تصریح کرد: این طرح به دنبال به حداکثر رساندن ظرفیت تولید در صنعت فولاد است.

به گزارش می‌متالز، امیر صباغ در رابطه با طرح جامع فولادی ایمیدرو گفت: طرح جامع فولاد ایمیدرو و طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد تفاوت‌های اساسی دارد؛ به نحوی که طرح مجلس به دنبال کنترل قیمت و جهش قیمت فولاد است، در حالیکه طرح جامع فولاد، زنجیره فولاد را رصد می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: طرح جامع فولاد ایمیدرو صادرات فولاد، طرح‌هایی که در این زمینه قرار است اجرایی شود، کمبود و مازاد سنگ آهن و مواد واسطه را در افق بلندمدت، ایجاد خطوط گازی و راه‌آهن و …، را در نظر می‌گیرد و نگاه این طرح بیشتر احداث واحد و اطمینان از حداکثرسازی GDP کشور در زنجیره فولاد است.

مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه‌گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه نگاه مجلس کنترل قیمت محصولات فولادی برای مشتریان آن مانند مسکن، خودرو و خرده‌فروشان است، تأکید کرد: طرح جامع فولاد ایمیدرو از سال ۸۲ نوشته شده و سالانه در حال به‌روزرسانی است و هر دو الی سه سال بازنگری می‌شود.

صباغ در پایان خاطرنشان کرد: در این طرح، افق ۲۰ ساله صنعت فولاد تا سال ۱۴۰۴ در نظر گرفته شده است که ظرفیت فولاد کشور تا آن زمان باید به ۵۵ میلیون تن برسد و طرح‌هایی که در حال حاضر، رصد می‌شوند در محدوده بالای ۵۵ تن هستند و در حال حاضر، این طرح در اواخر خود به سر می‌برد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده