تاریخ: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۸
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۰۶۰۱۰
سرویس خبر : انرژی

ریزش ادامه دار قیمت پلی پروپیلن در بازار ترکیه

‌می‌متالز - براساس اعلام نشریه آیسیس قیمت انواع پلی پروپیلن در بازار ترکیه باز هم ریزشی است و محصولات این گروه، معاملات کمی را تجربه می‌کند.

به گزارش می‌متالز، همانطور که پیش بینی شده بود، شاهد افت قیمت‌های پلی پروپیلن در بازار ترکیه هستیم که بر اساس اطلاعات هفته گذشته بازار به صورت کامل و راکد بوده و معاملات خیلی کمی اتفاق افتاده است و حتی قیمت‌های معامله شده واقعی حدود ۱۰۰ دلار زیر قیمت اعلام شده نشریه آیسیس است.

از دلایل رکود بازار، رکود سنتی بازار ترکیه در ماه رمضان، قیمت بالا و انتظار کاهشی تولیدکنندگان برای مواد اولیه، افزایش شدید کرونا و تعطیلی کشور‌های اروپایی و قرنطینه کامل در بازار‌های بزرگ اتحادیه از جمله فرانسه و همچنین آفر‌های ری اکسپورت از چین برای برخی پلیمر‌ها است.

از سوی دیگر افزایش صادرات پتروشیمی‌های منطقه سی‌ای اس از جمله ترکمنستان و روسیه و ازبکستان و همچنین شروع مجدد صادرات امریکا فشار مضاعفی از عرضه را به بازار ترکیه وارد آورده است.

از طرفی موجودی بالای انبار‌های ترکیه باعث نگرانی شدید تریدر‌هایی که کالا‌های نفروخته دارند شده و با ارائه تخفیفات و تسهیلات در پرداخت سعی در کاهش ریسک خود ناشی از ریزش قیمت دارند.

براساس اطلاعات رسیده پلی پروپیلن ۵۵۰ J بار آماده ۱۵۵۰ دلار و پایپ نچرال روسیه سی اف ار ترکیه ۱۴۰۰ دلار معامله شده است.

در همین حال پلی پروپیلن دی سی اس ترکمنستان ۱۵۰۰ دلار و پلی پروپیلن ال اچ ۵۰۸۸ ترکمنستان ۱۶۰۰ دلار و پلی اتیلن سبک خطی گرید ۲۰۹ AA هم ۱۵۰۰ دلار در هر تن فروخته شده است.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده