تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۴
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۰۶۱۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد

رشد ۷۲ درصدی وصول حقوق دولتی معادن کهگیلویه و بویراحمد

‌می‌متالز - معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وصول حقوق دولتی معادن استان در سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۷۲ درصدی، برای اولین بار در تاریخ معدن کاری کهگیلویه و بویراحمد از مرز ۱۰ میلیارد ریال گذشت و به بیش از ۱۶ میلیارد ریال رسید.

به گزارش می‌متالز، "دارا فرامرزی" افزود: در سال ۱۳۹۹، بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال حقوق دولتی از بهره‌برداران معادن و دارندگان مجوز‌های برداشت موقت مواد معدنی وصول شده است.
وی تصریح کرد: در سال ۱۳۹۸، بیش از ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال حقوق دولتی از معادن وصول شده بود که با پیگیری و تلاش‌های صورت گرفته، وصول حقوق دولتی معادن در سال ۱۳۹۹ با رشد بیش از ۷۲ درصدی، برای اولین بار در تاریخ معدن کاری استان از مرز ۱۰ میلیارد ریال گذشت و به بیش از ۱۶ میلیارد ریال رسید.
معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد سایر شاخص‌های معدنی استان اظهار کرد: در مجموع شاخص‌های بخش معدن استان در سال ۱۳۹۹، مثبت و امیدبخش بوده‌اند و براساس داده‌های موجود در سال ۱۳۹۹، ۱۸ فقره پروانه اکتشاف، ۲ فقره گواهی کشف با ذخیره ۳۱ هزار تن، ۶ فقره پروانه بهره برداری معدن با سرمایه گذاری ۴۹۲ میلیارد ریال، اشتغال ۱۰۶ نفر و استخراج اسمی ۵۸۰ هزار تن در استان صادر شده است که نسبت به سال ۱۳۹۸ در صدور تعداد پروانه اکتشاف، ۸۰۰ درصد، گواهی کشف، ۱۰۰ درصد و پروانه بهره برداری معدن ۲۰۰ درصد رشد داشته است.
فرامرزی با اشاره به وجود ۷۹ فقره پروانه بهره برداری معدن در استان، بیان کرد: این معادن با سرمایه گذاری بیش از ۸۸۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۲۹ نفر دارای بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن ذخیره معدنی هستند و در حال حاضر ۴۵ معدن در استان فعال و در حال بهره برداری هستند.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده