تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۲۸
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۰۶۱۷۰
سرویس خبر : انرژی

کاهش تقاضا نفت را ارزان کرد

‌می‌متالز - کاهش تقاضا برای نفت در پی افزایش شمار مبتلایان به کرونا در جهان و اعمال محدودیت‌های اقتصادی و قرنطینه در بسیاری از کشورها، قیمت نفت را کاهش داد.

به گزارش می‌متالز، با وجود آغاز واکسیناسیون کرونا در اغلب کشور‌های جهان، اما کند بودن روند واکسیناسیون موجب شده تا کرونا همچنان بر بازار‌های مختلف تاثیرگذار باشد و به عنوان مهمترین شاخص این روز‌ها خودنمایی کند.

این موضوع بر بازار نفت تاثیر بیشتری داشته، زیرا کرونا فعالیت‌های اقتصادی را کاهش داده و سفر‌ها نیز جز بر اساس ضرورت انجام نمی‌شود؛ بنابراین تقاضا برای سوخت نیز در جهان با افت همراه بوده و قیمت نفت را کاهش داده است.

اگرچه در یک ماه گذشته قیمت نفت روند صعودی به خود گرفته، اما افزایش شمار مبتلایان به‌ویژه در کشور‌های آسیایی، قیمت نفت را با کاهش همراه کرده است.

با افزایش شمار مبتلایان به کرونا در هند و ژاپن این نگرانی وجود دارد که برای کنترل بیماری، قرنطینه دوباره به دستور کار دولت‌ها بازگردد و تقاضا برای نفت از گذشته نیز کمتر شود.

این در شرایطی است که تولید اوپک‌پلاس از ابتدای ماه آینده میلادی افزایش خواهد داشت و با توجه به روند مذاکرات ایران و ۴+۱ در وین، بازگشت نفت ایران به بازار‌های جهانی نیز محتمل به نظر می‌رسد که می‌تواند فشار بیشتری بر قیمت‌ها داشته باشد.

با توجه به این موارد، قیمت نفت در معاملات امروز با کاهش همراه شد. نفت برنت با کاهشی سه دهم درصدی به ۶۶ دلار و ۵۴ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۲ دهم درصد پایین آمد و در هر بشکه ۶۲ دلار و ۹۸ سنت معامله شد.

قیمت‌ها در بازار طلای سیاه این روز‌ها بیش از هر چیز به جولان کرونا در جهان باز می‌گردد و تا زمانی که این بیماری به صورت موثر کنترل نشود نمی‌توان انتظار داشت که نفت نیز به کانال‌های بالاتر قیمتی برود.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده