تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۴
بازدید: ۷۷۸
کد خبر: ۲۰۶۱۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

انتفاع سهامداران فولادی و معدنی با ورود کامل زنجیره فولاد به بورس کالا

‌می‌متالز - ورود زنجیره کامل فولاد به بورس کالا، حکایت از کمرنگ شدن سیاست قیمت گذاری دستوری و رسیدن سود واقعی تولید به شرکت‌ها و انتفاع سهامداران فولادی و معدنی دارد که در حال عملیاتی شدن است.

به گزارش می‌متالز، پس از راه اندازی تالار حراج باز بورس کالا در اواخر سال گذشته و استقبال ایمیدرو و شرکت‌های معدنی از این تصمیم و عرضه‌های موفق سنگ آهن دانه بندی و کلوخه، دیروز سنگ آهن چادرملو به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصول در بازار اصلی بورس کالا پذیرش شد البته پیش از این نیز سنگ آهن کلوخه سنگ آهن سنگان در بازار فرعی پذیرش شده بود.

این اتفاق همزمان با پذیرش محصول شرکت‌های حوزه لوله و پروفیل و نورد و آغاز نام نویسی تولیدکنندگان لوله و پروفیل و مقاطع طویل از اول اردیبهشت در سامانه جامع تجارت نشان دهنده ورود کلیه حلقه‌های زنجیره فولاد به بورس کالا است کما اینکه در ماه‌های پایانی سال ۹۹ پذیرش شرکت‌های نوردی زیادی در بورس کالا رقم خورد.

زنجیره تولید فولاد با تاکید سیاست گذار مبنی بر ورود به بورس کالا، خود را برای شفاف سازی حداکثری و توزیع سود عادلانه در کل زنجیره آماده می‌کند. این رویداد بدون شک به سود شرکت‌های تولیدی و سهامداران آن‌ها در بازار سهام خواهد بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده