تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۰۶۲۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
برگزاری اولین جلسه کمیته معدن تاصیکو و شرکت‌های تابعه در سال ۱۴۰۰

سلیمانی: اولین رویداد هوشمند سازی معدن برگزار می‌شود

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین با اشاره به برگزاری اولین رویداد هوشمند سازی معدن توسط شتابدهنده صدر فردا، گفت: تمامی شرکت‌های معدنی ملزم به تشکیل کمیته معدن تا اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰ هستند.

به گزارش می‌متالز، غلام رضا سلیمانی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدرتامین در اولین جلسه کمیته معدن تاصیکو و شرکت‌های تابعه در سال ۱۴۰۰، گفت: تا اوایل اردیبهشت ماه سال جاری کمیته معدن در تمامی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی با حضور کارشناسان شرکت ها، صاحب نظران و به ریاست مدیران عامل تشکیل شود.
وی ادامه داد: کمیته معدن تاصیکو در حال تدوین برنامه و دپارتمان معدنی جهت هدایت شرکت‌های تابعه در راستای نزدیک شدن به استاندارد‌های معدنی داخلی و خارجی، تهیه فرصت‌های سرمایه گذاری و تهیه طرح‌های توجیهی جهت حضور کلیدی و اثر بخش در سطح معدن و فرآورده‌های معدنی کشور است.
بنا به گفته وی تا به امروز در کمیته معدن تاصیکو مطالعات وسیعی در زمینه های، سنگ آهن، مس، طلا، کرومیت، دولومیت، زغالسنگ، کائولن و خاک‌های معدنی – صنعتی در استان‌های مختلف کشور انجام گرفته و در این بخش‌ها به دستاورد‌های با ارزشی رسیده است بطوریکه در حال حاضر تاصیکو توانسته در زمینه تحقیقات پژوهشی، مطالعات اکتشافی، استخراج و فرآوری و صادرات مواد معدنی جایگاه قابل توجهی را در کشور به خود اختصاص دهد.
وی به تشکیل تیم‌های نظارتی اشاره کرد و بیان داشت: براساس مصوبات سال گذشته کمیته معدن، تیم‌های نظارتی متشکل از کارشناسان خبره هلدینگ و شرکت‌های تابعه از ابتدای سال ۱۴۰۰ کار خود را در تاصیکو آغاز خواهند کرد و مجموعه اقدامات شرکت‌هایی همانند صنایع خاک چینی ایران، معدنی املاح ایران، پارس تامین، فرآورده‌های نسوز ایران، طلای کردستان، پودر بندر امام و زغال سنگ پروده طبس را بازدید و گزارشات خود را جهت تجزیه و تحلیل در اختیار کمیته معدن ستاد قرار می‌دهند تا تصمیات لازم در خصوص این شرکت‌ها در هلدینگ گرفته شود.
سلیمانی در ادامه به استفاده از تکنولوژی در شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی اشاره کرد و بیان داشت: بخش معدن از لحاظ کاربرد فناوری با بخش‌های پیشران فاصله زیادی دارد و با توجه به حضور و راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در این بخش انشالله شاهد تحولات کلیدی باشیم.
وی ادامه داد: تاصیکو در راستای حرکت و بهره مندی از فناوری، شرکت شتابدهنده صدرفردا را در مرداد ماه سال ۱۳۹۹ افتتاح کرد و در سال جاری تلاش داریم اولین رویداد هوشمند معدنی را با مشارکت تمامی شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی هلدینگ برگزار کند.
سلیمانی در پایان به عصر جدید عناصر استراتژیک در حوزه معدن اشاره کرد و بیان داشت: کمیته معدن ملزم به تدوین برنامه‌ای جهت حرکت به سمت عناصر معدنی جدید است. بنابر گزارشات بین المللی، عناصر استراتژیک معدنی همانند منیزیوم، نیکل، لیتیوم و ... با بهره مندی از تکنولوژی و فن آوری دنیای جدید این حوزه را تشکیل خواهند داد و ما در این خصوص باید در کشور پیشگام باشیم.

منبع: شرکت ذوب آهن اصفهان

عناوین برگزیده