تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۴
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۰۶۲۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علیرضا عبدالله‌زاده:

گفتگو برای اقتصاد، مهم‌ترین خواسته مردم و جامعه است

‌می‌متالز - عبدالله‌زاده می‌گوید: شبکه‌های اجتماعی امکان گفت‌وگوی بی‌واسطه را بین مردم و جامعه فراهم کرده و از دل این گفت‌وگوها، پیدایش راه‌حل‌های مفیدی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، باید‌ها و نباید‌های رئیس‌جمهور آینده برای اقتصاد کشور چیست؟ علیرضا عبدالله‌زاده در پاسخ به این پرسش می‌گوید: من به آینده خیلی خوش‌بین هستم.

عبدالله‌زاده، فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد در رشته «سیاستگذاری عمومی» خوش‌بینی خود را در توان بالای جوانان و میل آن‌ها به گفتگو و قدرت شبکه‌های اجتماعی جست‌وجو می‌کند: این‌روز‌ها جوانان مطالبات خود را بسیار شفاف و مشخص بیان می‌کنند؛ خیلی‌ها می‌دانند دقیقا چه می‌خواهند و چه چیزی برای آن‌ها مهم است.

او ادامه می‌دهد: امروز ما با جمعیت بسیار بالای جوانان تحصیل‌کرده، دانشگاهی و آشنا با فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دنیا روبرو هستیم و شبکه‌های اجتماعی به این شناخت کمک کرده است.

عبدالله‌زاده می‌گوید: اگر در سال‌های قبل از قدرت توئیتر، تلگرام و اینستاگرام می‌گفتیم، الان باید کلاب‌هاوس را به این بستر‌ها اضافه کنیم.

او ادامه می‌دهد: اگر جوانان در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند، سیاست‌گذاران و مدیران هم در این شبکه‌ها حاضر هستند و این‌بار مجبورند گفتگو کنند و در گفت‌وگوی تعاملی حتما به راه‌حل و شناختی چندبعدی خواهند رسید.

به‌گفته عبدالله‌زاده گفتگو جهان‌ساز است و اقتصاد هم از این مسیر بی‌بهره نخواهد ماند. اگر تا چند وقت قبل مدیران مجبور بودند گزارش‌های دست‌کاری شده، نامشخص و حتی مثبتی که نشان از همه واقعیت نبود را بخوانند، الان مستقیم در شبکه‌های اجتماعی با مردم گفتگو می‌کنند. آن‌ها صریح و بی‌پرده خواسته و حتی خشم خود را ابراز می‌کنند.

او معتقد است: ما نباید ناامید از این باشیم که گفته‌های ما در مدیران اثرگذار نخواهد بود، حتما آن‌ها از گفتگو‌ها تاثیر می‌پذیرند و هر کس در این میان بی‌توجه به مردم باشد، در آینده خود حتما اثرات این بی‌توجهی را می‌بیند. قدرت افکار عمومی را نباید نادیده گرفت. گفتگو برای اقتصاد و مشکلات آن بهترین راهکار و بهترین خواست مردم و سیاست‌مداران باشد.

عبدالله‌زاده معتقد است: در این دوره از انتخابات و البته مطالبه‌گری شعار‌ها باید اقتصادی باشد و اقتصادی خواهد بود. مردم هم این‌بار به امور ملموس توجه دارند نه وعده‌های انتزاعی که ابزار کار آن مشخص نیست. برای همین حتما در روز‌ها و هفته‌های آتی برنامه‌های اقتصادی جدی منتشر خواهد شد و البته همین گفتگو در خط دادن به برنامه‌ها اثرگذار خواهد بود.

او تاکید می‌کند: روسای‌جمهور آینده هم باید به توان، امکانات و اختیارات خود در دادن وعده‌ها توجه کند. در گفت‌وگوی شفاف خیلی از این ابهام‌ها و مشکلات برطرف خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری اتاق ایران

عناوین برگزیده