تاریخ: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۰۶۲۶۱
یک مسوول خبر داد؛

اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد تومان منابع برای راه آهن

‌می‌متالز - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: دولت بازپرداخت منابع بانکی از محل ماده ۵۶ را برای طرح‌های زیربنایی در استان اردبیل تضمین کرده است.

به گزارش می‌متالز، داود شایقی اظهار کرد: بنده به همراه استاندار اردبیل نشستی را با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم و در حوزه‌های مختلف به ویژه راه آهن و توسعه بزرگراه‌های استان اردبیل رایزنی‌ها و پیگیری‌ها برای تخصیص اعتبارات انجام شد تا همچنان پروژه‌های نیمه تمام در استان اردبیل با تزریق منابع ملی به سرانجام برسد.

وی به دو رویکرد اصلی استان در سال ۱۴۰۰ و با هدف تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اشاره و خاطرنشان کرد: برای راه آهن اردبیل قرار است از محل منابع اسنادی ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه تزریق شود تا با پرداخت به پیمانکاران روند احداث راه آهن تسریع شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: رئیس سازمان برنامه و بودجه به جد پیگیر و دغدغه‌مند تکمیل خط ریلی اردبیل – میانه است و بدون محدودیت اعتبار مورد نیاز در سالجاری تزریق شده تا شاهد بهره‌برداری از این پروژه زیربنایی در استان باشیم.

شایقی تصریح کرد: قرار شد در کنار منابع اسنادی ۳۰۰ میلیارد تومان منابع ملی نیز که در بودجه ۱۴۰۰ برای راه آهن اردبیل پیش‌بینی شده تا پایان اردیبهشت ماه پرداخت شود که معاون رئیس جمهور قول مساعد داده‌اند در اولین پرداختی منابع امسال این اعتبار به استان تزریق شود.

تکمیل بزرگراه‌ها در اولویت مسوولان ملی و استانی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل ادامه داد: در این ملاقات قرار شد تخصیص اعتبار لازم برای توسعه بزرگراه‌ها به ویژه محور رضی به امیرکندی، اردبیل به مشگین‌شهر، گرمی به بیله‌سوار، پارس‌آباد به مشگین‌شهر، اردبیل – سرچم و محور کلور – درام در جنوب استان مورد توجه قرار گرفته و کسری منابع اعتباری آن‌ها تا حدودی جبران شود.

شایقی گفت: پیش‌بینی شده که سالانه ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل عملیاتی شود که توسعه بزرگراه‌ها می‌تواند به ارتقای ایمنی و سلامت در تردد‌ها کمک کند.

وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل از اولین روز‌های سال جدید با پشتکاری مثال زدنی احداث و توسعه بزرگراه‌ها را هم در شمال و هم جنوب استان اردبیل با قوت و قدرت به پیش می‌برد که با تلاش پیمانکاران امیدواریم امسال ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر تعهد سالانه توسعه بزرگراه‌ها به سرانجام رسیده و آماده افتتاح شود.

بهره‌مندی وسیع اردبیل از منابع ماده ۵۶

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: با همراهی سازمان برنامه و بودجه مجوز ماده ۵۶ با تضمین دولت در بازپرداخت این منابع برای پروژه‌های مختلف عمرانی در نظر گرفته شده تا با پشتیبانی بانک‌ها پروژه‌های زیربنایی و اساسی به سرانجام برسد.

شایقی نمونه این پروژه‌ها را در بهره‌مندی از ماده ۵۶ محور پارس‌آباد به مشگین‌شهر و اردبیل به سرچم اعلام کرد و گفت: بیش از یک هزار میلیارد تومان منابع از محل ماده ۵۶ برای این پروژه‌های توسعه‌ای بزرگراهی در استان اردبیل تامین شده و قرار است با تضمین دولت این منابع صرف عمران و آبادانی استان اردبیل شود.

وی افزود: پیش از این نیز برای تکمیل سد و پایاب آن‌ها در مشگین‌شهر، گرمی و کوثر از این محل منابعی تامین شده و مجتمع‌های آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب اردبیل نیز از اعتبارات ماده ۵۶ بهره‌مند شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اردبیل

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده