تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۰۰
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۰۶۵۳۸
از میان امواج تا ته دریا؛

زیانی همچون سهامدار بودن در تایتانیک/ افزایش درآمد ۳۷۸درصدی "حکشتی"

‌می‌متالز - میزان سرمایه این کشتیرانی در پایان دوره ۹ ماهه، ۱۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته بدون تغییر باقیمانده است.

به گزارش می‌متالز، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در گزارش صورت‌های مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۹۹ مجموع درآمد‌های عملیاتی طی این دوره را برابر با ۸ هزار و ۶۸ میلیارد ریال اعلام کرده که نسبت به سال گذشته افزایش درآمد ۳۷۸ درصدی را به خود اختصاص داده، همچنین "حکشتی" مقدار سود خالص ارائه‌شده در این دوره ۹ ماهه را بالغ‌بر یک هزار و ۳۶۵ میلیارد ریال به ثبت رسانده است.

سهامداران "حکشتی" این روز‌ها جزو صدرنشین‌هایی هستند که سهم آن‌ها در گِل نشسته چراکه قیمت پایانی هر سهم کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در بهترین وضعیت بازار سرمایه در تاریخ ۲۰ مرداد ماه سال ۱۳۹۹ برابر با ۸۷.۱۲۰ ریال بوده و اکنون قیمت هر سهم این شرکت (۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰) با ۷۹ درصد کاهش به ۱۸.۱۸۰ ریال رسیده است.

با این حال وضعیت بازارگردانی و ابهامات فراونی پیرامون حمایت از سهم توسط شرکت وجود دارد و شاید گره‌معاملاتی در این نقطه نیز کارساز باشد اما؛ نکته‌ای که کاملا مشخص است آمار‌های ارائه شده از عملکرد شرکت بوده که اصلا با گِل‌نشینی قیمت سهم، همخوانی ندارد.

زیانی همچون سهامدار بودن در تایتانیک/ افزایش درآمد ۳۷۸درصدی

مقدار سود انباشته پایان دوره این شرکت کشتیرانی طی دوره ۹ ماهه منتهی به اسفندماه ۹۹، ۱۰ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۱۱ درصدی را به همراه داشته، لازم به ذکر است که مقدار سود خالص هر سهم در این دوره ۶۳ ریال بوده است.

صورت وضعیت مالی "حشکتی" در ۹ ماهه منتهی به اسفندماه ۹۹

شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در صورت‌وضعیت مالی میاندوره‌ای ۹ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۹۹ مجموع دارایی‌های خود طی این دوره را برابر با ۳۶۹ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال گزارش کرده که نسبت به سال مالی گذشته با ۳۶ درصد رشد همراه بوده، سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت "حکشتی" بیشترین میزان دارایی را با ۳۲۱ هزار و ۲۹۱ میلیارد ریال در اختیار داشته که در مقایسه با سال مالی گذشته با رشد ۴۳ درصدی مواجه بوده است.

زیانی همچون سهامدار بودن در تایتانیک/ افزایش درآمد ۳۷۸درصدی

میزان سرمایه این کشتیرانی در پایان دوره ۹ ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۹۹، ۱۶ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال به ثبت رسیده که نسبت به سال مالی گذشته بدون تغییر باقیمانده است.

برنامه‌های بااهمیت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران

از برنامه‌های بااهمیت "حکشتی" طی دوره ۳ ماهه منتهی به خردادماه سال ۱۴۰۰، استفاده از ظرفیت‌های بالقوه شرکت‌ها در جهت هم‌افزایی توان بازرگانی در گروه کشتیرانی، به‌روزرسانی تدریجی ناوگان، فروش شناور‌ها و کانتینر‌های مستعمل و از رده خارج‌شده، مدیریت و ساماندهی پرونده‌های حقوقی مفتوح داخلی و بین‌المللی نام‌برده شده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده