تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۹
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۲۰۶۵۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
خیال سهامداران از ماه‌ها صف فروش راحت باشد؛

"مرقام" ترک عادت نکرد

‌می‌متالز - ظاهرا شرکت ایران ارقام همانند سال‌های اخیر ترک عادت نکرده و با تحقق مجدد زیان خالص در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰ نیز خیال سهامداران خود را از شرایط آتی این شرکت راحت کرد.

به گزارش می‌متالز، تحقق زیان سالانه ۴۹ ریالی به ازای هر سهم در ۶ ماهه نخست سال جاری و البته زیان ۱.۷۹۵ ریالی در سال مالی گذشته برای شرکتی که در ماه‌های گذشته قیمت‌های بیش از ۶۹.۰۰۰ ریال را نیز ثبت کرده بود، رویدادی است که توجیهی محکم برای ادامه روند کاهش قیمت هر سهم شرکت ایران ارقام در روز‌ها و ماه‌های آتی دارد.

ظاهرا شرکت ایران ارقام همانند سال‌های اخیر ترک عادت نکرده و با تحقق مجدد زیان خالص در ۶ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰ نیز خیال سهامداران خود را از شرایط آتی این شرکت راحت کرد.

از نکات قابل توجه در شناسایی زیان ۲۴ میلیارد ریالی خالص این شرکت در ۶ ماهه نخست سال مالی ۱۴۰۰، افت مجدد و ۲۳ درصدی درآمد‌های شرکت و البته کاهش ۲۵ درصدی بهای تمام‌شده در مقایسه با سال گذشته بوده که این موضوع به همراه ۱۹۷ میلیارد ریال هزینه‌های فروش و شناسایی درآمدی ۱۰۹ میلیارد ریال سایر درآمد‌های عملیاتی منجر به تحقق بیش از ۱۲ میلیارد ریال زیان عملیاتی شد.

همانگونه که در جدول هم مشاهده می‌شود، درآمد‌های شرکت به ویژه در بخش خدمات نرم افزاری نه تنها رشد محسوسی نداشته بلکه افت بسیار چشمگیری را به ثبت رسانده است.

با این وجود شناسایی بیش از ۱۰۹ میلیارد ریالی درآمد غیر عملیاتی ناشی از زیان تسعیر ارز مربوط به مانده بدهی ارزی به شرکت Grg بوده که رقم محاسبه شده ارز بر اساس نرخ ارز سامانه سنا است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده