تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۰۶۶۷۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

رویکرد انجمن جهانی فولاد در حمایت از نوآوری‌های صنعت فولاد

‌می‌متالز - هر ساله انجمن جهانی فولاد برای ترویج نوآوری در صنعت فولاد و کمک به توسعه پایدار صنعت فولاد در تمامی کشور‌ها مسبقات جهانی در بخش شبیه سازی فولاد برگزار می‌کند. امسال نیز با وجود تدابیر شدید حفاظتی در مقابل همه گیری ویروس کرونا این مسابقات در سطح صنعتی و دانشجویی برگزار شد و از برگزیدگان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

به گزارش می‌متالز، انجمن جهانی فولاد از برگزاری رویداد‌های مسابقاتی در زمینه‌ی طراحی مصنوعات جدید فولادی با هدف تنوع بخشی به محصولات فولادی و حمایت از نوآوری‌های صنعت فولاد گزارش داده است. سال ۲۰۲۰ تعداد قابل توجهی شرکت و افراد حقیقی و حقوقی در این رویداد تجربیات خود را با سایرین به اشتراک گذاشته اند. در این یادداشت به گوشه‌هایی از این گزارش اشاره خواهد شد. لطفا همراه آرتان پرس باشید.

نوآوری‌های صنعت فولاد؛ رسالت انجمن جهانی

نوآوری در صنعت فولاد مساله‌ای است که انجمن جهانی فولاد به عنوان رسالت اصلی خود هر ساله مطرح کرده است و در این مسیر با برگزاری مسابقات و اعطای جوایز ارزنده از این مسیر حمایت کرده است. مسابقات قهرمانی منطقه‌ای در زمینه‌ی تولید فولاد و نوآوری در زمینه فولاد با شاخص‌های برتر جهانی به مدت ۲۴ ساعت بصورت آنلاین و در تاریخ ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شد.

مشارکت حداکثری در مسابقه انجمن جهانی فولاد

در جهت بالا بردن حس رقابت در مسابقه و به اشتراک گذاشتن ایده‌ها و نوآوری در صنعت فولاد حضور حداکثری شرکت کنندگان محسوس بود. چالش فولاد امسال بیش از ۱۲۰۰ شرکت کننده را به نمایندگی از بیش از ۵۰ شرکت و حدود ۹۰ موسسه دانشگاهی از ۲۷ کشور جهان دور یکدیگر به شکل مجازی جمع کرد. در سال جدید، همه شرکت کنندگان با موفقیت یک دوره شبیه سازی را گذراندند که نتیچه‌ی آن اعطای گواهینامه‌ی مسابقه بود. بیش از ۱۰،۷۰۰ تلاش برای شبیه سازی فولاد سازی در کوره قوس الکتریکی ترکیبی و ساخت فولاد ثانویه وجود داشت که ۶۱۱۹ اجرا موفقیت آمیز انجام شد.

تقسیم بندی شرکت کنندگان در مسابقات نوآوری در صنعت فولاد

نفرات برتر در گروه “صنعتی” و “دانشجویان” در آوریل ۲۰۲۱ به مسابقات جهانی دعوت می‌شوند. همچنین در مسابقات قهرمانی جهان نفرات رده اول در هر ۵ منطقه حضور دارند. به کلیه برگزیدگان نهایی گواهینامه و جوایز نقدی اهدا می‌شود. همچنین به قهرمانان جهانی در هر دو دسته گواهی قهرمانی جهان، جایزه نقدی اضافی و جایزه مخصوص این رویداد اعطا خواهد شد.

کانسپ رقابت فولادسازان در رویداد انجمن جهانی.

اما ماهیت این رویداد و مسابقه که تاکید اصلی آن نوآوری در صنعت فولاد بود به چه شکل انجام شد؟ در این رویداد رقبا وظیفه داشتند درجه و کانسپتی از فولاد را مطابق با الزامات فنی با کمترین هزینه در هر تن تولید کنند. در این شبیه سازی از یک نوعی خاص از مختصات فولاد استفاده شده است که به طور خاص صرفا برای همین مسابقه با هدف نوآوری در صنعت فولاد به کار گرفته شده است. عملا مسیر شبیه سازی و ساخت فولاد به شکلی ۲۴ ساعته در این مسابقه و بدون وقفه صورت گرفت و محدودیتی از این چهت برای شرکت کنندگان وجود نداشت.

آموزش، ابزار انجمن جهانی برای نوآوری در صنعت فولاد

در سال جدید، همه شرکت کنندگان ثبت نام شده به دوره‌های متوسطه ساخت فولاد و ریخته گری پیوسته، از جمله آموزش الکترونیکی، مدل‌های تعاملی سه بعدی و شبیه ساز دسترسی پیدا کردند. از دیدگاه انجمن جهانی فولاد نوآوری در صنعت فولاد با آموزش هایتخصصی در بین علاقه‌مندان نهادینه می‌شود. شرکت کنندگان ثبت نام شده دوره تکمیلی ساخت فولاد و دوره ریخته گری پیوسته برای هر دوره گواهینامه پایان تحصیل دریافت کردند. همچنین، شرکت کنندگانی که دوره‌ی پیوسته و مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشتند موفق به دریافت گواهینامه مسابقه شدند.

برگزیدگان بخش توسعه پایدار صنعت فولاد

در خلال مسابقه‌ی شبیه سازی فولادی انجمن جهانی فولاد ۹ شرکت را به عنوان برگزیدگان بخش توسعه‌ی پایدار در صنعت فولاد در کنار برگزیدگان نوآوری در صنعت فولاد در سال ۲۰۲۰ معرفی کرد. برنامه‌ی معرفی شرکت‌های برتر در زمینه‌ی توسعه پایدار برای چهارمین سال متوالی است که برگزار می‌شود. در واقع رسالت این مسابقه تقدیر از شرکت‌هایی است که به تعهدات خود در خصوص توسعه پایدار پایبند بوده اند.

تقدیر از شرکت‌های نوپا در بخش توسعه پایدار

شرکت‌هایی که در سال ۲۰۲۰ به عنوان شرکت‌های حامی توسعه پایدار در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفتند عبارتند از شرکت JFE Steel، JSW Steel Limited، NLMK، تاتا استیل اروپا، ترنیوم بوده اند. لازم به توضیح است که برخی از این شرکت‌ها برای اولین بار در این رویداد مورد تقدیر قرار گرفته اند در حالی که شرکت‌هایی بوده اند که در چهار سال متوالی از شروع این مسابقه جزء شرکت‌های برگزیده بوده اند. لازم به توضیح است که به دلیل محدودیت‌های کرونایی موجود در سال جاری اساسمی برگزیدگان در شبکه‌ی مجازی فلیکر بازتاب داشته است و مراسم رسمی برگزار نشده است.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

عناوین برگزیده