تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۰۶۸۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سکانس پایانی سریال گرانی سیمان در استان خراسان جنوبی کی از راه می‌رسد؟

‌می‌متالز - این روز‌ها درحالی شاهد سریال دنباله دار افزایش قیمت سیمان هستیم که یک روز کم یابی، یک روز نایابی و چند روزی هم با گرانی خود را به مردم نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، پاکت‌های خاکستری رنگ سیمان بر روی همدیگر انباشته شده‌اند و گویی خبری از مشتری نیست، پاکت‌هایی که تا همین یک هفته پیش شهروندان به دنبالشان از این مغازه به آن مغازه می‌رفتند، اما نبود تا بتواند عطش مردم را برطرف کند، اما از روز گذشته که قیمت سیمان افزایش مجدد یافت، با وجود اینکه به اندازه کافی یافت می‌شود، اما خبری از مشتری نیست.

شهروندان معتقدند چرا باید قیمت سیمان هر روز افزایش داشته باشد، چرا که هفته گذشته بود که ۱۵ درصد سیمان افزایش قیمت یافت حال از روز گذشته باز هم مجدد شاهد افزایش قیمت سیمان در بازار هستیم و در این اوضاع و احوال گویی سیمان هم سریال جدید خود را آغاز کرده است، سریالی که یک روز خود را از چشم‌ها پنهان می‌کند و یک روز دیگر با افزایش قیمت حضور می‌یابد.
بار‌ها و بار‌ها در خبرگزاری تسنیم در خراسان جنوبی از دومینوی کمبود سیمان قلم زدیم، آخرین مطلبی که در خصوص سیمان در این رسانه منتشر شد هفته گذشته بود که گزارشی با عنوان "سیمان در پاکت گرانی هم کم یاب شده" منتشر شد.

همان روز بود که سیمان ۱۵ درصد گران شده بود، اما با وجود افزایش قیمت، سیمانی در بیرجند یافت نمی‌شد، هرچند ماجرا به اینجا هم ختم نشد چرا که روز گذشته با چرخی در شهر بیرجند خبر‌ها از افزایش مجدد قیمت سیمان حکایت داشت، خبری که سبب گلایه مردم شده بود.

برای اطلاع بیشتر راهی چند مصالح ساختمانی فروشی می‌شوم، از همان ابتدای خیابان دو مصالح ساختمانی در کنار یکدیگر مشغول به فعالیت هستند، هر دو سیمانش موجود است، اما خبری از مشتری نیست، گویا با افزایش مجدد قیمت‌ها مشتری‌های سیمان پا پس کشیده‌اند و حاضرند بنایی را تعطیل کرده، اما سیمان را گران نخرند.

این فروشنده که معتقد است در چند وقت اخیر که قیمت سیمان افزایش نیافته بود، عطش بازار به سمت سیمان بیشتر و بیشتر بود، اما از وقتی که سیمان گران شد علاوه بر اینکه موجودی سیمان ما افزایش یافت، اما کمتر مشتری به این سمت وسو می‌آید.

یکی از شهروندان بیرجندی که برای خرید سیمان آمده بود، با شنیدن افزایش مجدد قیمت سیمان، ترجیح داد دست خالی به سمت ساخت وسازش برود تا ببیند می‌تواند چه کاری انجام دهد.

دیگر شهروند هم معتقد است سیمان عجب بازاری برای مردم به راه انداخته است، با وجود دوکارخانه سیمان در استان حال باید هر روز شاهد افزایش قیمتش باشیم.

صادرات بی‌رویه دلیل اصلی کمبود

نایب رئیس اتحادیه مصالح ساختمانی بیرجند نیز در گفتگو با خبرنگار از افزایش مجدد قیمت سیمان از روز گذشته خبر داد و افزود: از روز گذشته مجدد قیمت سیمان افزایش یافته است.

جلیل چاجی با بیان اینکه قیمت سیمان در هفته گذشته از ۲۳ به ۲۶ هزارتومان افزایش قیمت یافت، اظهار کرد: حال از روز گذشته هم با هزینه‌های حمل ونقل ودیگر موارد به ۳۰ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

وی با تایید کمبود سیمان دربازار استان در چند هفته اخیر علت اصلی این امر را صادرات دانست و افزود: از روزی که برق کارخانه‌جات قطع شد مشکلات سیمان در استان رقم خورد و با وجود اینکه دو کارخانه سیمان در استان داریم، اما توزیع این محصول در بازار بسیار قطره چکانی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در عرصه توزیع سیمان کمبودی وجود ندارد افرود: طبق شنیده‌ها ابتدا کارخانه داران درخواست افزایش ۵۰ درصدی سیمان را داشتند، اما گویا موافقت نشد، حال هفته گدشته ۱۵ درصد افزایش قیمت یافت و از دیروز هم دو باره شاهد افزایش قیمت بودیم و مشخص نیست که این روند افزایش تا کی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی در خصوص توزیع سیمان وجود ندارد و به اندازه کافی موجود است افزود: در حال حاضر سیمان در بازار وجود دارد.

حال باید دید قرار است گرانی‌های سیمان تا کی و تا کجا ادامه یابد و حلقه مفقود شده نظارت‌ها تا کجا کمرنگ باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده