تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۸
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۲۰۷۱۰۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
در نخستین ماه سال به ثبت رسید

عبور از برنامه با رشد ۷ درصدی تولید کاتد

‌می‌متالز - شرکت ملی صنایع مس ایران براساس آخرین آمار تولید، تا پایان فروردین‌ماه سال جاری موفق به رشد ۷ درصدی در تولید مس کاتدی شد.

به گزارش ‌می‌متالز به نقل از مس پرس، سعد عبدی مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس، با اعلام این خبر گفت: تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۰ تولید مس کاتدی شرکت ملی صنایع مس ایران درمجموع ۲۴ هزار و ۶۱۵ تن بوده که در برابر برنامه تعریف‌شده ۲۳ هزار تنی، رشد ۷ درصدی داشته است.

وی با بیان این‌که تولید کنسانتره مس در مجموع کارخانه‌های تغلیظ مس سرچشمه، مس سونگون، مس میدوک و مس چهل کوره نیز طی این دوره زمانی، رشد ۵ درصدی را تجربه کرده است، گفت: در طی این مدت، شرکت مس ۱۰۸ هزار و ۳۵۴ تن نسبت به برنامه تعریف‌شده ۱۰۳ هزار و ۲۶۳ تنی، با افزایش تولید کنسانتره مس روبرو بوده است.

به گفته عبدی تولید مس محتوی معدنی به‌عنوان شاخص اصلی تولید در شرکت‌های معدنی ۲۶ هزار و ۱۱۳ تن بوده است که نسبت به برنامه ۲۵ هزار و ۱۰۳ تنی رشد ۴ درصدی داشته است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس درباره کل استخراج شرکت مس از معادن سرچشمه، میدوک، سونگون چهل کوره و سایر معادن در حال آماده‌سازی طی این بازه زمانی گفت: شرکت مس در مجموع ۱۷ میلیون و ۷۱۱ هزار تن استخراج داشته است که در مقایسه با برنامه تعریف‌شده ۱۴ میلیون و ۹۹۷ هزار تنی، از رشد ۱۸ درصدی برخوردار بوده است.

عبدی اظهار داشت: برنامه تعیین‌شده برای برداشت سنگ سولفوری از معادن فوق نیز تا پایان نخستین ماه سال جاری ۴ میلیون و ۷۶۰ هزار تن بوده که با عملکرد ۴ میلیون و ۸۴۷ هزار تنی، ۲ درصد از برنامه جلوتر بوده است.

مدیر امور برنامه‌ریزی و نظارت شرکت مس با بیان این‌که کنسانتره مولیبدن در این ماه با تولید ۶۷۹ تنی رشد ۱۱ درصدی داشته است گفت: تولید لجن الکترولیزی (فلزات گرانبها) ۶۵ تن بوده است که در مقابل برنامه ۵۷ تنی رشد ۱۵ درصدی داشته است.

عبدی افزود: در سال جاری به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری با ابلاغ استراتژی‌های مانع زدایی و پشتیبانی همه‌جانبه از تولید، تلاش‌ها و سیاست‌ها در چارچوب رونق بخشی به تولید با اتکا به ظرفیت‌های درونی و با بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی بیش از پیش قدم خواهیم برداشت.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده