تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۱۷
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۰۷۲۷۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

راه اندازی قطار واکسن کرونا در کشور/از مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه تقدیر شد

‌می‌متالز - با حضور وزیر بهداشت و درمان کشور بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا برگزار شد و در این مراسم از تلاش‌های شرکت فولاد مبارکه در تامین اکسیژن رایگان و مجهز کردن مراکز درمانی تقدیر و تشکر شد.

به گزارش می‌متالز، صبح دوشنبه، ششم اردیبهشت ماه، بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا با حضور وزیر بهداشت و درمان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مسوولان استانی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه و روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

راه اندازی قطار واکسن کرونا در کشور/از مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه تقدیر شد

تلفات کم کرونا در مقایسه با جمعیت سالخورده در اصفهان

عباس رضایی، در بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا اظهار کرد: روز مهم و ویژه‌ای برای کشور و استان اصفهان است و با مدیریت وزیر بهداشت و درمان و هماهنگی‌های موثر گام مهمی در تولید داخلی واکسیناسیون کرونا انجام شده است.

وی افزود: سرعت در تولید داخلی واکسیناسیون کرونا در اثر همدلی و عنایت خاص وزیر بهداشت و درمان در حال انجام است.

استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان با جمعیت سالخورده نسبت به سایر استان‌های کشور تعداد کمتر تلفات کرونا را دارد چرا که در جلسات ستاد استانی کرونا محور تصمیم گیری‌ها بر اساس اطلاعات و داده‌های روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان است.

وی بیان کرد: اصفهان چهارراه مواصلاتی کشور است و در موج چهارم کرونا بیمارستان‌های اصفهان با آغوش باز از بیماران مبتلا به کرونا استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری استقبال کرد و آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا پاستور و کوبا در اصفهان را به فال نیک می‌گیریم.

مومنان گوی سبقت را از کفار در کنترل کرونا خواهند ربود

در ادامه بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا آیت الله سید یوسف طباطبایی، نماینده، ولی فقیه در استان اصفهان که به صورت ویدئوکنفرانس حضور به هم رسانید، اظهار کرد: از زحمات وزیر بهداشت و درمان که همچون پدری مهربان سکاندار مدیریت کرونا را در کشور برعهده داشت تشکر می‌کنم.

وی افزود: آیه‌ای در قرآن کریم تاکید می‌کند که کفار نمی‌توانند از مسلمانان سبقت بگیرند و قطعا اگر مومنان همزمان با کفار اقدام کنند به پیشرفت دست خواهند یافت که نمونه آن را می‌توان در تولید واکسن در کشور در نظر گرفت.

راه اندازی قطار واکسن کرونا در کشور/از مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه تقدیر شد

واکسن انستیتو پاستور عوارض کمتری نسبت به دیگر واکسن‌ها دارد

رئیس انستیتو پاستور که به عنوان اولین دریافت کننده فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا در این آیین، اظهار کرد: تقارن آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن انستیتو پاستور ایران را با ماه مبارک رمضان و روز پژوهش، فناوری، پشتیبانی و مانع‌زدایی در جهت ساخت جهانی عادلانه را به فال نیک می‌گیریم.

وی ادامه داد: مسلما انستیتو پاستور ایران یکی از نام‌های آشنا برای مردم کشور ما است؛ قرار بود سال گذشته مراسم یکصدمین سال بنیانگذاری این موسسه جشن گرفته شود، ولی تقدیر بر این بود که موسسه‌ای که صد سال ثابت کرده یار دیرین مردم و دژ مستحکم امنیت مردم کشور است، در طاعون، وبا، آبله و اخیرا کرونا پرچمدار و سنگر دار مردم در ایام کرونا باشد.

رئیس انستیتو پاستور ایران افزود: با شیوع کرونا اولین گلوگاه تشخیص بود که با دستور وزیر بهداشت مساله تشخیص به انستیتو پاستور ایران واگذار شد. این موسسه در زمینه تشخیص کرونا کاری کرد که کشور آبرومندانه از این مشکل خارج شود و امروز در امر تشخیص در دورترین نقاط بیش از ۴۰۰ آزمایشگاه داریم که همه مسلط به انجام سخت‌ترین آزمایش‌ها هستند. این درحالی است که در روز‌های آغازین شیوع کرونا با واردات کیت‌های تشخیصی همراه بودیم، اما این موسسه با بومی سازی توانست به صادرات کیت‌های تشخیصی دست یابد.

حرکت جهادی انستیتوپاستور ایران به زعم همتایش در فرانسه

وی در ادامه عنوان کرد: رئیس انستیتو پاستور فرانسه در پیامی اعلام کرد که درست است جشن صدساله را نتوانستید برگزار کنید، اما حرکت جهادی شما در مهار کرونا قابل تقدیر است. بعد از ورود به مباحث کیت تشخیص، با دستور وزیر بهداشت وارد حیطه واکسن شدیم. حرکت جهادی فراگیری که انستیتو پاستور آن را آغاز کرد و منجر به ۶ طرحی شد که درحال پیشرفت است.

بیگلری در ادامه اظهار کرد: یک طرح ویژه‌ای با حمایت علمی و فنی وزیر بهداشت و درمان که از دستاورد‌های مهم کشور است در حال رقم خوردن خواهد بود. تابستان سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به نکته بسیار مهمی اشاره کرد کشور در سه محور خرید خارجی و تولید داخلی وارد شده بود و جای یک محور خالی بود و آن همکاری با یک شرکت صاحب نام و دارای تجربه بود چراکه امکان داشت تولید آزمایشگاهی با موفقیت صورت بگیرد، اما در مساله تولید انبوه با مشکل مواجه شویم که این موضوع فکر بسیار خوبی بود که از سال گذشته کلید خورد و انستیتو پاستور ایران مسوول پیگیری این همکاری مشترک شد.

واکسن کرونا کوبا-ایران نسخه یادآور دارد

وی ادامه داد: شرکت‌های مختلف در این راستا مورد بررسی قرار گرفتند. واکسن انستیتو پاستور ویژگی‌های متمایزی دارد که آن را از دیگر واکسن‌ها ممتاز می‌کند. در این واکسن قطعات مختلف ویروس کرونا بر روی یک قطعه نصب شده و ایمنی‌زایی را بسیار موثرتر می‌کند تا با چندین جهش بتوانیم مقابله کنیم. این واکسن دوز یادآور داشته و اکنون فایزر و شرکت‌های دیگر شروع به این کار کرده اند، اما این اولین واکسن دنیا است که یادآور خودش را همراه دارد و افرادی که قبلا واکسن گرفته اند یادآوری واکسن می‌تواند چندین برابر سیستم ایمنی را تحریک کند و کارآمدی بسیار بالایی خواهد داشت.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: دلیل دوم همکاری با این شرکت کوبایی علاوه بر مشخصات فنی خوب واکسن، تداوم همکاری بیست ساله با این شرکت است که ماحصل این همکاری ساخت واکسن هپاتیت بود.

وی تصریح کرد: تعداد کشور‌های مجهز به تکنولوژی ساخت واکسن مشابه ایران-کوبایی کمتر از انگشتان دست می‌رسد.

کمتر ایرانی است که از واکسن پاستور استفاده نکرده باشد

بیگلری اظهار کرد: کمتر ایرانی را می‌توان پیدا کرد که واکسنی از انستیتو پاستور ایران نگرفته باشد. میلیون‌ها نفر با واکسن انستیتو واکسینه شده اند و امروز واکسن کرونا را خواهیم داشت. عارضه واکسن‌ها امروز موضوع بسیار مهمی شده، ولی این واکسن عوارض کمتری دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: سه هزار نفر با کمک علوم پزشکی اصفهان مورد پذیرش و در کل کشور ۲۴ هزار نفر وارد این مرحله مطالعاتی می‌شوند. امیدواریم پس از کارآزمایی بالینی بتوانیم واکسیناسیون را شروع کنیم. در دو استان کشور هم دوز یادآور این واکسن تزریق می‌شود.

بیگلری با تاکید بر اینکه هر زمانی وزارت بهداشت مجوز داد تولید واکسن را شروع می‌کنیم، اظهار کرد: واکسن چهارراه تقاطع علوم مختلف و پایه است و هر کشوری واکسن می‌سازد در تمام رشته‌ها پیشرفت غیرقابل مقایسه با قبل خواهند داشت. مطلب دیگر اینکه واکسن فناوری پوششی است و با فناوری یک واکسن می‌توان سه واکسن دیگر تولید کرد.

کرونا ثابت کرد ساخت واکسن به حمایت حاکمیت نیاز دارد

وی ادامه داد: تجربه کرونا نشان داد واکسن مساله حاکمیتی است و گاهی نمی‌توان به بیرون نگاه کرد و نگاه به خارج از مرز‌ها اشتباهی کشنده است و پشیمانی خواهد داشت بنابراین باید به داخل اتکا کرد. ۲۵ سال در ساخت واکسن عامل بودیم، ولی کرونا با همه مشکلات در واکسن سازی موفقیت بزرگی رقم زد و ۲۰ سال جلو افتادیم.

راه اندازی قطار واکسن کرونا در کشور/از مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه تقدیر شد

واکسن کرونا پاستور-کوبا مسیر مدیریت کرونا را کاهش داد

سعید نمکی، وزیر بهداشت و درمان به عنوان آخرین سخنران در بیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا اظهار کرد: در این مدت نفسگیر وامدار عده بسیاری هستیم و کادر بهداشت و درمان سخت‌ترین شرایط و لحظات را گذراندند.

وی افزود: با شیوع کرونا، ایران نخستین کشوری بود که در ۳۶ منطقه رصد شد؛ این در حالی بود با شیوع کرونا کشور با کمبود تجهیزات و امکانات شدیدی مواجه بود به گونه‌ای که کیت‌های تشخیصی با چمدان وارد کشور می‌شد.

وزیر بهداشت و درمان در اصفهان با اشاره به نقش مهم انستیتوپاستور ایران تصریح کرد: در آغاز شیوع کرونا، ۵۷ دانشجو که از یوهان به ایران آمدند که با کیت انستیتو پاستور تشخیص داده شدند.

وی اضافه کرد: یکی از پویاترین و موثرترین واکسن‌های کرونا توسط انستیتوپاستور و فینلای کوبا در حال ساخت است.

نمکی با اشاره به اینکه نظام سلامت ایران یک ماه پیش از شیوع کرونا آماده بود، تصریح کرد: قدرت نظام سلامت کشور زمانی نمایان می‌شود که در مدت۵۶ روز به تولید مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات پزشکی برسیم و به صادرات دست یافتیم.

وی ادامه داد: با عشق و لطف خداوند و روحیه جهادگرایی در شرایط تحریمی توانستیم به این دستاورد ارزنده تولید واکسن داخلی دست خواهیم یافت.

نمکی با بیان اینکه با چانه زنی سهمیه واکسن کوواکس را از ۸ میلیون به دو برابر افزایش دادیم، اظهار کرد: تهیه واکسن با کارشکنی‌های بسیاری همراه بود و با کشور‌های هند، چین و روسیه و کشور‌های دیگر مذاکره کردیم و با تماس تلفنی دلالان برای فروش واکسن به ایران مواجه شدیم.

نمکی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا با تمام فعالان حوزه تولید واکسن گفتگو کردیم، گفت: اجازه فعالیت دلالان واکسن به ویژه در اسپوتنیک را ندادیم.


۸۵ درصد واکسن کرونا توسط ۷ کشور مصرف می‌شود

وی با بیان اینکه واردات واکسن به صورت قطره چکانی در کشور انجام شده است، اظهارکرد: ۸۵ درصد از واکسن دنیا توسط هفت کشور دنیا مصرف می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر سرافرازی ایران در تولید واکسن داخلی، ابراز داشت: پیش بینی من بر این بود که سه سال کشور درگیر کرونا باشد و هر ۶ ماه واکسن تزریق کنیم و تامین زیرساخت‌های تولید واکسن اجتناب ناپذیر بود.

وی ادامه داد: امروز نه به عنوان وزیر بهداشت بلکه به عنوان شهروند این سرزمین به شما می‌گویم که ایران درخشان‌ترین کشور در عرصه تولید واکسن کرونا در منطقه است.

نمکی با بیان راه اندازی قطار تولید واکسن در داخل کشور گفت: تولید واکسن کرونا در ۶ پلتفرم در حال انجام است. همه اقدامات به صورت هماهنگ و نه جزیره‌ای است و به زودی از تولیدات جدید رونمایی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: واکسن برکت نیز فاز دو و سه را شروع کرده و به زودی نتایج آن را خواهیم دید.

وی با بیان اینکه برخی نسبت به چرایی عدم استفاده از فاز سوم کارآزمایی بالینی دیگر واکسن‌های تولید شده در دیگر کشور‌ها انتقاد داشتند، ادامه داد: دراین زمینه اعلام می‌کنم که مردم را عامل آزمایشگاهی دیگر کشور‌ها قرار نخواهم داد مگر که در تولید واکسن ۵۰ درصد سهم داشته باشیم.

راه اندازی قطار واکسن کرونا در کشور/از مسوولیت اجتماعی فولاد مبارکه تقدیر شد

دربیست وسومین آیین پویش ره سلامت، آغاز فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن کرونا انستیتوپاستور ایران و انستیتو فینلای کوبا از دکتر سید مهدی نقوی، معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه به عنوان نماینده مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در راستای ایفای مسوولیت اجتماعی این شرکت درچهارده ماه اخیر تامین اکسیژن رایگان مراکز درمانی و تجهیز بیمارستان‌ها را برعهده داشته است، با اهدای لوح، تشکر و تقدیر شد.

گفتنی است، شرکت فولاد مبارکه تاکنون بیش از ۸۰۸۰ تن اکسیژن رایگان بیمارستان‌های کشور را تامین کرده است و به تجهیز بیمارستان‌های استان اصفهان یاری رسانیده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده