تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۹
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۰۷۳۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازارسرمایه تاکید کرد:

مسوولیت دعوت به "بورس" را بپذیرید

‌می‌متالز - انصاف نیست که مردم بار ضرر و زیان بازار سرمایه را به دوش بکشند؛ در حالی که با پیشنهاد دولت و سایر نهاد‌ها وارد این بازار شدند!

به گزارش می‌متالز، ریزش‌های بازار سرمایه فشار زیادی به سهامداران تحمیل کرده و هر روز از گوشه و کنار اخباری از اعتراضات سهامداران و تشکیل کمپین و ... به گوش می‌رسد.

یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس از جلسه شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا با محوریت تصمیم‌گیری در مورد بورس خبر داده است. این خبر، موافقان و مخالفانی دارد و برخی فعالان بازار سرمایه، به‌شدت مخالف ورود سیاسیون به مشکلات این بازار هستند.

مجتبی معتمدنیا کارشناس ارشد بازارسرمایه در این خصوص بیان کرد: تا چند سال قبل، همواره مخالف ورود و مداخله دولت و سیاسیون و نهاد‌های امنیتی در بازار سرمایه بودم؛ ولی وقتی سیاسیون و نهاد‌های مختلف در دوران رشد هیجانی بازار سرمایه، مردم را به حضور در این بازار تشویق کردند، باید حالا هم از سرمایه‌گذاران خرد در برابر مشکلاتی که ریزش‌های بازار سرمایه به آن‌ها تحمیل کرده، حمایت کنند.

وی ادامه داد: در نظر داشته باشید که در سال‌های گذشته، دولت و حاکمیت در مقطعی مدام مردم را از سپرده‌گذاری در مؤسسات مالی و اعتباری بر حذر می‌داشت؛ بااین‌حال هزینه اشتباه سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری مشکل‌دار را حاکمیت از جیب کل مردم پرداخت کرد و تورم قابل‌توجهی به اقتصاد کشور تحمیل شد.

این فعال بازارسرمایه افزود: تفاوت سهامداران بورس با سپرده‌گذاران مؤسسات مالی و اعتباری این است که سیاسیون در نهاد‌های مختلف، مردم را به ورود به "بورس" سوق دادند و انتظار حمایت از سهامداران زیان دیده در این شرایط، انتظار بیجایی نیست؛ انصاف نیست که مردم بار ضرر و زیان بازار سرمایه را به دوش بکشند؛ درحالی‌که با پیشنهاد دولت و سایر نهاد‌ها وارد این بازار شدند!

وی افزود: البته انتظار حمایت از بازار سرمایه، منافاتی با مسئولیت‌پذیری سرمایه‌گذاران در برابر ورودشان به بازار‌های مالی و تحمل ریسک سرمایه‌گذاری‌هایشان ندارد. در شرایط فعلی بازار سرمایه، حمایت نهاد‌های حاکمیتی از بازار سرمایه ضروری است و نمی‌توان از زیر بار حمایت از سهامداران خسران‌دیده بورس، شانه خالی کرد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده