تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۱۶
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۰۷۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت پای امضای خود در "بورس" نایستاد

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دولت باید توضیح دهد پولی که از بورس خارج شده در کجا سرمایه گذاری شده است از این رو باید یک تحقیق و تفحصی صورت بگیرد و برای اینکه پاسخ اغنایی داده شود دستگاه قضا باید ورود کند که این اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام سیدکاظم موسوی درباره اقدامات مجلس و کمیسیون اقتصادی درباره وضعیت بورس اظهار کرد: مجلس برنامه ریزی‌ها را انجام داده و نمی‌تواند دخالت کند، دولت تعهد داده و باید تعهدات در قبال بورس را انجام بدهد تا مردمی که به صورت خرد وارد این بازار شدند پاسخ اغنایی بشنوند.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: زمانی که دولت اعلام می‌کند زیرساخت‌ها درست است و ما متعهد هستیم اکنون باید پاسخگوی سهامداران باشد.

وی با بیان اینکه مسوولان با حضور در کمیسیون وعده می‌دهد که اجازه نمی‌دهیم شاخص دچار ریزش شود، اما شاهد هستیم که این اتفاق افتاده است، بیان کرد: جمع کردن سهامداران از مقابل سازمان بورس به این راحتی نیست، مردم حق دارند سرمایه آن‌ها به یک سوم تقلیل پیدا کرده است امیدواریم با جلساتی که حدود ۱۰ روز پیش سران قوا داشتند وضعیت بهتر شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مردم در تصمیم گیری برای خروج تعجیل نکنند و تحمل داشته باشند خاطرنشان کرد: با گذشت زمان وضعیت بورس بهتر خواهد شد، به نظر می‌رسد تا شهریور ماه شرایط خوب خواهد شد.

وی تصریح کرد: چندین ماه قبل بنده درباره بورس هشدار دادم و اعلام کردم مردم بورس را ترک کنند و یا وارد آن نشوند، اما یکسری واکنش نشان دادند.

موسوی افزود: ما مدافع حق و حقوق مردم هستیم و اقدامات دولت در این باره را تایید نمی‌کنیم و باید به تعهدی که داده پایبند باشد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس در هنگام حضور در کمیسیون اقتصادی توضیحات لازم را می‌دهند، اما در عمل شاهد هستیم اتفاقی نمی‌افتد.

وی بیان کرد: دولت باید توضیح دهد پولی که از بورس خارج شده در کجا سرمایه گذاری شده است از این رو باید یک تحقیق و تفحصی صورت بگیرد و برای اینکه پاسخ اغنایی داده شود دستگاه قضا باید ورود کند که این اتفاق خواهد افتاد.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده