تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۰۷۴۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع وزارت صمت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر:

ضرورت تمرکز بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنعتی داخل با نگاه هم افزا/ برای تجهیز صنایع و افزایش تولید حدود ۷۰هزار میلیارد تومان سرمایه مورد نیاز است

‌می‌متالز - معاون امور صنایع وزارت صمت در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با تأکید بر ضرورت تمرکز بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنعتی داخل با نگاه هم افزا، گفت: برای تجهیز صنایع و افزایش میزان تولید واحد‌های تولیدی حدود ۷۰هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز هست.

به گزارش می‌متالز، مهدی صادقی نیارکی با بیان این مطلب، افزود: صنایع کشور در شرایط گلخانه‌ای رشد نکرده و به رغم تمام چالش‌ها توانستند با تحمل مشکلات در سال ۹۹ جهش تولید را در محصولاتی نظیر لوازم خانگی، کمباین، خودرو و... رقم بزنند.

شاهد رشد صنعتی در سال گذشته بودیم

وی در این خصوص یادآوری کرد: به رغم محدودیت‌های بین المللی و شیوع بیماری کرونا صنعتگران کشورمان فضای مثبتی برای بخش تولید کشور رقم زدند و شاهد رشد صنعتی در سال گذشته بودیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت با اعلام اینکه شاخص‌های صنعتی در سال ۹۹ روند مثبتی داشته است، گفت: شاهد رشد ۴۵درصدی در صدور جواز‌های تاسیس هستیم.

جهش جواز‌های تاسیس نشانگر علاقه مردم به سرمایه گذاری در بخش تولید است

صادقی نیارکی جهش جواز‌های تاسیس در مقایسه با سال‌های گذشته را نشان از ترغیب مردم به سرمایه گذاری در بخش تولیدی کشور دانست.

وی بیان کرد: در سال ۹۹ صدور پروانه‌های صنعتی با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده و اشتغال صنعتی نیز بیش از ۲۳ درصد افزایش داشته است.

توسعه و تعمیق ساخت داخل از اولویت‌های وزارت صمت در سال ۱۴۰۰ است

معاون امور صنایع وزارت صمت توسعه و تعمیق ساخت داخل را یکی از مهمترین الویت‌های وزارت صمت درسال ۱۴۰۰ دانست.

صادقی نیارکی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این موضوع که تامین سرمایه گردش مورد نیاز صنایع برای تکمیل ظرفیت‌های خالی وافزایش ظرفیت‌های موجود در کشور ضروری است، بیان کرد: برای تجهیز صنایع و افزایش میزان تولید واحد‌های تولیدی حدود ۷۰هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز هست.

تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع را دنبال می‌کنیم

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنان خود تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع را از دیگر اولویت‌های معاونت امور صنایع در سال جاری دانست و اضافه کرد: تکمیل ظرفیت‌های خالی صنایع با هدف افزایش تولید صنایع منتخب نظیر لوازم خانگی، نساجی، پوشاک، فرش ماشینی و... از دیگر اولویت‌های معاونت امور صنایع در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است.

صادقی نیارکی همچنین تأکید کرد: تمرکز بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های صنعتی داخل با نگاه هم افزا و صیانتی از صنعتگران کشورمان در شرایط کنونی ضروری است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده