تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۴۲
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۰۷۷۰۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

درخواست قالیباف علیه میلیون‌ها فعال بازار رمز ارزها/ رییس مجلس خواستار مسدود شدن درگاه صرافی‌های ارز دیجیتال شد

‌می‌متالز - رییس مجلس شورای اسلامی در حالی خواستار مسدودسازی دراه پرداخت صرافی‌های خرید وفروش رمز ارز شد که میلیون‌ها ایرانی پس از ازدست دادن سرمایه خود وارد این بازار شده اند.

به گزارش می‌متالز، جلسه بررسی راهکار‌های بهبود وضعیت بازار سرمایه با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این جلسه علاوه بر محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و محسن علیزاده نماینده مجلس در شورای عالی بورس، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و محمد علی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس حضور داشتند و به تشریح پیشنهادات دولت در موضوع بازار سرمایه پرداختند.

قالیباف در این نشست، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت فعلی بازار سرمایه تاکید کرد: پیشنهادات مطرح شده برای رونق بازار سرمایه کافی نیست و باید تقویت شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی، افزود: هرگونه پیشنهادی باید هم راستا با هدف بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و رونق این بازار و حمایت از سرمایه گذاری بلندمدت باشد. باید تنظیم گری حرفه‌ای و سیاستگذاری صحیح منجر به سرمایه گذاری بلندمدت در این بازار شود و در این زمینه لازم است اقدامات فوری هم مانند بیمه سهام سهامداران خرد و الزام پرداخت یک درصد منابع صندوق توسعه ملی و واقعی کردن نرخ تسعیر ارز بانک‌ها اجرایی شود. همچنانکه اقدامات موازی مانند مالیات بر عایدی سرمایه، حذف قیمت گذاری دستوری و مسدود نمودن درگاه‌های پرداخت صرافی‌های غیرمجاز فروش رمز ارز باید در مجلس و دولت و دستگاه قضایی در دستور کار قرار گیرد.

این سخنان رییس مجلس شورای اسلامی درحالی مطرح می‌شود که تقریبا تمام صرافی‌های ارز دیجیتال که عموم فعالان بازار از آن‌ها استفاده می‌کنند به دلیل خلا‌های قانونی، بدون مجوز راه اندازی شده اند.

از سوی دیگر میلیون‌ها ایرانی در ماه‌های اخیر در این بازار اقدام به سرمایه گذاری کرده اند که در صورت مسدود سازی درگاه‌های پرداخت که زیر نظر نهاد‌های انتظامی مشغول به فعالیت هستند، خرید وفروش‌ها به صورت زیرزمینی ادامه می‌یابد که موجب ازایش کلاه برداری‌ها و از دست رفتن سرمایه‌های فعالان ایرانی این بازار می‌شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده