تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۱
بازدید: ۴۹۰
کد خبر: ۲۰۷۸۱۲
سرویس خبر : متالورژی و مواد
معاون استاندار کرمانشاه:

پروژه فروآلیاژ اسلام آبادغرب تا سه ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد

‌می‌متالز - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: پروژه فروآلیاژ سیلیس منیزیم در شهرستان اسلام آبادغرب حداکثر در سه ماه آینده تکمیل و با بهره‌برداری از آن برای ۲۱۰ نفر از افراد بومی اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، بهزاد باباخانی روز چهارشنبه از پروژه فروآلیاژ سیلیس منیزیم در شهرستان اسلام آبادغرب که توسط سرمایه‌گذاران چینی در حال اجرا است، بازدید کرد و در جریان میزان پیشرفت اجرایی آن قرار گرفت.

معاون استاندار کرمانشاه در این خصوص گفت: شیوع و گسترش ویروس کرونا، عملیات اجرایی این پروژه را با تاخیر چندماهه مواجه کرد، اما با توجه به اظهارات مدیران چینی این شرکت مقرر شد، پروژه حداکثر طی سه ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: پروژه فروسیلیس منیزیم گام بزرگی در راستای جلوگیری از خام فروشی است و بخشی از نیاز‌های داخلی کارخانه‌های فولاد کشور نیز از طریق این واحد صنعتی تامین می‌شود.

براساس آنچه که مسوولان استان کرمانشاه اعلام کرده‌اند قرار است سرمایه گذاری ۱۰ میلیون یورویی توسط چینی‌ها در این پروژه انجام شود.

پیشرفت ۱۰ درصدی پتروشیمی اسلام آباد

باباخانی همچنین از آخرین وضعیت پیشرفت طرح دانش بنیان تولید پروپیلن از گاز طبیعی پتروشیمی اسلام آباد غرب هم بازدید کرد.

در این بازدید ضمن بررسی میدانی آخرین وضعیت پروژه در جلسه با پلاسعیدی، مدیر عامل شرکت، مهمترین مسایل پروژه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

عملیات اجرایی این طرح در سال گذشته توسط اسحاق جهانگیری، معاون اول ربیس جمهور کلنگ زنی شد و در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز یک و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در تجهیز کارگاه و اجرای عملیات خاکی داشته است.

در جریان این بازدیدها، مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری و مدیرکل اقتصاد و دارایی استانداری هم حضور داشتند.

شهرستان اسلام آبادغرب ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد و از نظر وضعیت اشتغال در کل استان حال و روز مساعدی ندارد، اما به نظر می‌رسد برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های اقتصادی مانند پتروشیمی، گلخانه و فروآلیاژ منیزیم اسلام‌آبادغرب می‌تواند نویدبخش گام نهادن این شهرستان در مسیر توسعه و شکوفایی اقتصادی باشد.

بررسی و رفع موانع طرح توسعه گاوداری ۶۵۰۰ راسی گواور

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در ادامه بازدید از غرب استان همچنین از پروژه گاوداری صنعتی واقع در بخش گواور گیلانغرب بازدید و در جلسه‌ای با مدیران این مجتمع از نزدیک در جریان پیشرفت کار و موانع اجرای طرح توسعه آن قرار گرفت.

مهمترین مانع طرح توسعه این پروژه بزرگ مسائل زیست محیطی طرح بود که مورد بررسی قرار گرفت و با تمهیداتی مرتفع گردید.

در این بازدید قبادی مدیرکل دفتر جذب سرمایه گذاری، حیدریان مدیر کل اقتصاد و دارایی، یاوری مدیرکل محیط زیست و مدیران جهاد کشاورزی استان و بنیاد مسکن استان حضور داشتند و راهکار‌های برون رفت از مشکلات این پروژه را بررسی کردند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه

عناوین برگزیده