تاریخ: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۰
بازدید: ۲۸۷
کد خبر: ۲۰۷۸۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکل تامین سیمان سد باغان برطرف شد؟

‌می‌متالز - نماینده مجری سد باغان گفت: با پیگیری‌های مسوولان استانی، مشکلات تامین سیمان برای بتن ریزی این سد تا حد زیادی برطرف شده است.

به گزارش می‌متالز، علی محمدی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای بوشهر در بررسی روند ساخت سد باغان با تشکر از عوامل اجرایی طرح، از آنان خواست روند کنونی را در اجرای طرح ادامه دهند.

نماینده مجری طرح سد باغان هم گفت: کارگاه این طرح کاملا پویا است و جبهه‌های کاری مختلف این سد بودن وقفه در حال پیشرفت هستند.

سید مرتضی راد افزود: هم اکنون هشتاد و یکمین لایه از بتن RCC بدنه سد باغان در حال اجرا است و با توجه به تامین بودن مصالح مورد نیاز در کارگاه، این روند به صورت پایدار ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: پیشرفت کلی ساخت سد ۴۳ درصد ارزیابی می‌شود و در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، این طرح طبق برنامه زمان‌بندی تعیین شده به پایان خواهد رسید.

نماینده مجری طرح سد باغان با اشاره به حجم بتن ریزی این سد عنوان کرد: بتن ریزی سد باغان ۱۹۳ هزار مترمکعب خواهد بود که با پیگیری استاندار بوشهر و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، مشکلات تامین سیمان در این طرح تا حد زیادی برطرف شده است.

سد باغان با حجم مخزن ۳۲ میلیون مترمکعب و حجم تنظیمی ۱۶ میلیون مترمکعب، به عنوان طرحی مهم برای تامین آب آشامیدنی شهرستان جم، آب صنایع مستقر در منطقه به ویژه پالایشگاه گاز فجر جم و تامین آب مزارع پایین دست در شهرستان‌های جم و دشتی به شمار می‌رود.

این سد بتنی، دارای ارتفاع ۵۸ متر، طول تاج ۳۱۰ متر و عرض تاج هشت متر است.

ساخت این سد سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.

منبع: خلیج فارس

عناوین برگزیده