تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۲۸۸
کد خبر: ۲۰۷۹۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
آثار توافق ایران با چین بر صنعت فولاد:

رشد بهره وری محصول قرارداد ایران و چین

‌می‌متالز - یک فعال صنعت فولاد درباره همکاری ایران و چین گفت: ایران برای افزایش بهره وروی صنعت فولاد و رشد محصولات میانی می‌تواند از قرارداد با چین نفع زیادی ببرد.

به گزارش می‌متالز، محمد نادری با تاکید بر اینکه ایران نیاز دارد در صنعت فولاد توسعه پیدا کند، افزود: توسعه فولاد ایران فقط متکی به چین نیست، اما از آنجا که چین بزرگترین تولید کننده فولاد دنیاست؛ می‌تواند نقش موثری دراین توسعه داشته باشد و حال اگرچین نشود باید کشور دیگری ایران را در صنعت فولاد کمک کند.

وی با اشاره به رکورد چین در تولید یک میلیارد تن محصولات فولادی در سال، تصریح کرد: اگر ایران با تمام توان خود تولید کند می‌تواند فقط ۳۰ میلیون تن فولاد در سال تولید کند، اما چین با این میزان تولید و دستیابی با دانش صنعت فولاد خیلی خوب می‌تواند به ایران در توسعه این صنعت کمک کند و ما هم براحتی می‌توانیم از توانمندی‌های آنان استفاده کنیم.

نادری با اشاره به همکاری ایران و چین بوِیژه در ابتدای زنجیره فولاد ادامه داد: چین در حوزه تولید کنسانتره و فولاد می‌تواند کمک موثری به ما داشته باشند و بنظر من این همکاری خیلی خوب می‌تواند باشد و به ایران و صنعت فولاد کمک کند.

وی در پایان تاکید کرد: وقتی راندمان تولید صنعت فولاد ایران کم است، برای افزایش بهره وری بهتر است از تجربه، دانش و تکنولوژی چین کمک بگیریم بخصوص در زمینه احیا و ذوب، کنسانتره و معادن و محصولات میانی، چین پیشرفت خوبی داشته است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده