تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۳۴
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۲۰۸۳۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید محصولات فولادی از ۳ میلیون تُن گذشت

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان از تولید بیش از ۳ میلیون تُن انواع محصولات فولادی در استان طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین نظری رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: رشد کم نظیر ۲۰ درصدی محصولات فولادی را با همت و کوشش شرکت‌های فعال استان در این زمینه طی سال گذشته شاهد بودیم. تولید محصولات فولادی از ۳ میلیون تُن گذشت

وی افزود: پیرو شعار سال ۹۹ بنام جهش تولید و با هدف تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش تولید و جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه و با توجه به همه محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در سال گذشته با آن درگیر بودیم، این اتفاق مهم رخ داده است.

نظری بیان داشت: افزایش محصولات فولادی بیشتر در زمینه تولید میلگرد، ورق و لوله فولادی به ظرفیت ۳ میلیون و ۵۶ هزار و ۳۳ تُن که به موجب آن خوزستان موفق به افزایش تولید در کشور شده از جمله دستاورد‌های این صنعت در استان بوده، ضمن اینکه در تولید محصولات فولادی نیاز صنایع پایین دستی به این محصولات را تا حدود زیادی مرتفع نموده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان تصریح کرد: با توجه به پتانسیل و موقعیت جغرافیایی استان با این روند علاوه بر افزایش اشتغال رشد اقتصادی در زمینه تولید محصولات فولادی در سال جاری بوده و با داشتن مزیت‌های صادراتی به زودی این استان در رتبه حائز اهمیت این صنایع و تولیدات مهم قرار خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده