تاریخ: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۰۸۳۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ترافیک سنگین عرضه اولیه‌های جدید در راه فرابورس

‌می‌متالز - معاون پذیرش فرابورس ایران با اعلام اینکه ١٣ شرکت آماده عرضه اولیه سهام در فرابورس هستند، گفت: در سال ١٣٩٩ تعداد ٢٧ شرکت در فرابورس ایران درج شدند و ٢٠ شرکت نیز سهام خود را در بازار‌های فرابورس عرضه اولیه کردند و هم اکنون ١٣ شرکت دیگر نیز آماده عرضه اولیه سهام در سال ١۴٠٠ هستند.

به گزارش می‌متالز، معاون پذیرش فرابورس ایران با اعلام اینکه ۱۳ شرکت آماده عرضه اولیه سهام در فرابورس هستند، گفت: در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۷ شرکت در فرابورس ایران درج شدند و ۲۰ شرکت نیز سهام خود را در بازار‌های فرابورس عرضه اولیه کردند و هم اکنون ۱۳ شرکت دیگر نیز آماده عرضه اولیه سهام در سال ۱۴۰۰ هستند.

حجت اسماعیل‌زاده با یادآوری اینکه در سال گذشته موضوع ورود شرکت‌های استارتاپی به بازار سرمایه نیز مطرح شد و بسیار مورد بحث قرار گرفت، عنوان کرد: با وجود چالش‌هایی که به دلیل نوظهور بودن این شرکت‌ها در بازار سرمایه وجود دارد، اما وفاق عمومی در نهاد‌های تصمیم‌گیر در حال شکل‌گیری است که ورود این شرکت‌ها به بازار سرمایه را تشویق کند و سهم دارایی‌های نامشهود در توسعه اقتصادی را ارتقا دهد.

وی در پاسخ به این پرسش که سال جدید را از منظر تقاضای شرکت‌ها برای ورود به بازار سرمایه چگونه می‌بینید، اظهار کرد: در ابتدا باید مدنظر داشت که در سال ۱۴۰۰، ما هنوز بخشی از تقاضای شرکت‌هایی را داریم که در سال ۱۳۹۹ درخواست داده بودند، ولی به جلسه بررسی هیئت پذیرش نرسیده‌اند. در حال حاضر همکاران ما در واحد پذیرش در تلاش هستند که گزارش‌های بررسی این شرکت‌ها به خوبی آماده و برای طرح در هیئت پذیرش و تصمیم‌گیری درباره آن‌ها ارایه شود.

معاون پذیرش فرابورس با اشاره به حجم تقاضای شرکت‌ها برای پذیرش در فرابورس طی دو ماه سپری شده از سال جدید، ادامه داد: بر این اساس انتظار داریم همچون سال گذشته با تقاضای زیادی برای ورود شرکت‌ها به فرابورس روبه‌رو شویم و تلاش می‌کنیم تا از صنعتگران و کارآفرینان کشور که مشتاق ورود به بازار سرمایه هستند، پس از طی مراحل پذیرش و درج در فرابورس میزبانی کنیم.

معاون پذیرش فرابورس یادآور شد که افزایش تقاضای ورود بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های مختلف به بازار سرمایه موجب می‌شود تا دامنه تامین مالی این بازار به صنایع مختلفی که در کشور فعال هستند، گسترش بیابد و نقش بازار سرمایه در تجهیز منابع مالی شرکت‌ها و شفافیت اقتصادی بیش از پیش تقویت شود.

منبع: بورس امروز

عناوین برگزیده