تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۸:۲۱
بازدید: ۲۵۱
کد خبر: ۲۰۸۳۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه مطرح کرد:

ایجاد هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا، نقطه عطفی برای گروه فولاد مبارکه

‌می‌متالز - معاون اقتصادی و مالی شرکت فولاد مبارکه در مراسم افتتاح هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا اظهار کرد: خیلی خرسندیم که یک گروه مالی به مجموعه فولاد مبارکه اضافه شده است. در حال حاضر سهم تأمین مالی گروه فولاد مبارکه از بازار سرمایه سهم اندکی است و با توجه به محدودیت‌های تأمین منابع مالی از بازار پول، این موضوع به‌عنوان یک چالش مهم در تأمین مالی گروه مبارکه مطرح است.

به گزارش می‌متالز، حامد حسین، ولی بیک با بیان این مطلب در ادامه افزود: ایجاد هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه توکا را می‌توان یک نقطه عطف در افزایش و رشد تأمین مالی گروه فولاد مبارکه از طریق بازار سرمایه تلقی کرد. این در حالی است که بیشترین سهم از سبد تأمین مالی انجام‌شده نیز از طریق افزایش سرمایه شرکت‌های گروه بوده و از سایر ابزار‌های تأمین مالی در بازار سرمایه استفاده نشده است.

وی ادامه داد: ابزار‌های جدیدی در بازار سرمایه وجود دارند و با توجه به پتانسیل خوبی که در هلدینگ توسعه توکا فراهم شده، ان‌شاءالله شرکت‌های گروه فولاد مبارکه از این ظرفیت و ابزار‌های جدید تأمین مالی بهره‌مند خواهند شد.

ولی بیک ادامه داد: نکته بسیار مهمی که در تدوین استراتژی‌های گروه توسعه توکا باید مدنظر قرار گیرد، افزایش سهم درآمد‌های گروه توسعه توکا از طریق مشتریان خارج از گروه فولاد مبارکه است، به‌گونه‌ای که به‌لحاظ رقابت‌پذیری، توسعه توکا جزو بزرگ‌ترین شرکت‌های خدمات تأمین مالی و مشاوره سرمایه‌گذاری باشد. اکنون شرکت‌های گروه مبارکه به‌عنوان مشتریان نیازمند خدمات تأمین مالی و سرمایه‌گذاری، بازار خوبی برای شرکت توسعه توکا فراهم کرده‌اند، اما باید هدف‌گذاری به‌گونه‌ای باشد که در آینده کوتاه‌مدت بیشتر از ۵۰ درصد از درآمد گروه توسعه توکا خارج از گروه مبارکه به دست آید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده