تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۲
بازدید: ۴۰۶
کد خبر: ۲۰۸۴۲۹
سرویس خبر : اجتماعی

افزایش ۱۰۰درصدی حقوق برخی بازنشستگان تأمین اجتماعی که ۳برابر حداقل دریافت می‌کردند

‌می‌متالز - رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران درباره افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح این سازمان گفت: بر اساس فرمول جدید حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ درصد حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت.

به گزارش می‌متالز، علی دهقان‌کیا، با اشاره به صدور احکام جدید حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی برای سایر سطوح اظهار کرد: پیش از این احکام حقوق بازنشستگان برای حداقل‌بگیران در فروردین‌ماه صادر شده بود، اما باتوجه به مشکلاتی که برای احکام بازنشستگان سایر سطوح پیش آمده بود این مسئله به بعد موکول شد.

وی تصریح کرد: پس از اعتراضاتی که نسبت به احکام بازنشستگان سایر سطوح پیش آمد جلساتی برگزار شد و در نهایت این احکام مورد بازبینی و اصلاح قرار گرفت و در ادامه احکام جدید برای بازنشستگان سایر سطوح صادر شد.

دهقان‌کیا خاطرنشان کرد: بر همین اساس بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان احکام جدید خود را رؤیت کنند.

رئیس کانون بازنشستگان تهران با بیان اینکه از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تأمین اجتماعی؛ ۴۰ درصد بازنشسته سایر سطوح هستند گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام‌شده حقوق این افراد برمبنای حقوق اسفندماه ۹۹ حداقل ۵۰ درصد و حداکثر ۱۰۰ درصد در سال ۱۴۰۰ افزایش خواهد یافت.

وی در این باره توضیح داد: برخی از بازنشستگان زمانی که حقوق بازنشستگی خود را دریافت کردند سقف حقوق را داشتند و هم‌اکنون حقوق آن‌ها به ۳ برابر حداقل دستمزد رسیده است که حقوق این افراد در سال ۱۴۰۰ احتمالاً صددرصد نسبت به دستمزد سال ۹۹ افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری تسنیم


عناوین برگزیده