تاریخ: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۰۸۴۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

در جنگ اقتصادی درآمد‌های دیگر کشور به میدان آمدند

‌می‌متالز - رئیس جمهور با اشاره به به کاهش شدید درآمد‌های کشور در شرایط جنگ اقتصادی گفت: در این شرایط پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و فولاد کشور به صحنه آمدند، صادرات گاز و برق داشتیم که دشمن نمی‌توانست بفهمد و محاسبه کند.

به گزارش می‌متالز، روحانی در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت نیرو تصریح کرد: از وزارت نیرو به دلیل اقدامات زیاد آن‌ها در بخش آب و برق و همچنین صادرات برق تشکر می‌کنم چرا که توانمندی‌های بسیار زیادی در کشور ایجاد شد.

رئیس جمهور افزود: در سال‌هایی که ما با جنگ اقتصادی مواجه بودیم برخی از درآمد‌های کشور تقریبا خیلی کم شد و حتی می‌توانیم بگوییم که در معرض قطع شدن بود، اما یکسری درآمد‌های دیگر به میدان آمدند و توانستند به ما کمک کنند و همین بود که دنیا این‌ها را محاسبه نمی‌کرد.

روحانی گفت: بخش پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی و فولاد کشور به صحنه آمدند، در صادرات گاز و برق شرایط جدیدی را داشتیم؛ این‌ها چیز‌هایی بود که دشمن نمی‌توانست بفهمد و محاسبه کند.

رئیس جمهور افزود: مردم عزیزما می‌دانند که قبل از دولت یازدهم ما قدرت صادرات بسیاری از فرآورده‌ها را نداشتیم و واردکننده بودیم چنانچه گازوئیل و بنزین و حتی گاز را در فصل زمستان وارد می‌کردیم، اما امروز صادرکننده بنزین، گازوئیل و گاز و برق هستیم.

روحانی گفت: شرایط جدیدی در کشور ایجاد شد و شرکت‌های دولتی و خصوصی در بخش‌های مختلف اقدامات ارزشمندی انجام دادند و همچنین سرمایه گذاری‌هایی از اواخر سال ۹۴ تا ۹۶ در کشور انجام گرفت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده