تاریخ: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۵۶
بازدید: ۲۲۴
کد خبر: ۲۰۸۶۸۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دادستان زرند:

کارگران سربازان خط مقدم اقتصادند

‌می‌متالز - در هفته گرامیداشت کار و کارگر دادستان زرند با حضور در یکی از معادن استخراج زغال سنگ این شهرستان ضمن دیدار با کارگران و شنیدن درد دل‌های این قشر گفت: کار شما در این شرایط سخت و پرخطر برای رونق اقتصادی و عزت و سربلندی کشور یک کار جهادگونه است و شما سربازان خط مقدم اقتصاد هستید.

به گزارش می‌متالز، دکتر اسماعیل بلوچ زاده با اشاره به اهمیت شغل شریف کارگری گفت: انتظار دارم مسوولین مرتبط با امور کارگری نهایت دقت را در تامین امنیت فضای کار بکار گیرند و روی آموزش پرسنل برای پیشگیری از اتفاقات و حوادث ناخوشایند اهتمام جدی‌تری صورت گیرد.

وی افزود: بار دیگر تاکید می‌کنم که مدیران تمام رفتار‌های خود خصوصاً موضوع بسیار مهم “ترک فعل” را جدی بگیرند، چرا که انجام یک فعل اشتباه و غیرقانونی از سوی یک مدیر جرم محسوب می‌شود.

بلوچ زاده بیان داشت: گاهی برخی مدیران در انجام وظایف خود سستی و سهل انگاری می‌کنند که این موضوع نیز بعنوان “ترک فعل” یک عمل مجرمانه است که با این موضوع هم به شدت برخورد خواهد شد.

دادستان زرند افزود: پذیرفته نیست که برخی افراد در بنگاه‌های اقتصادی مانع دیدار کارگران با مدیران خود شوند، باید شرایط به گونه‌ای فراهم گردد تا موانع دیدار کارگران با مدیران مرتبط مرتفع شود تا کارگران زحمتکش بتوانند مطالبات خود را بدون واسطه به مدیران بالادستی خود انتقال دهند.

وی بیان داشت: اگر روزی مشاهده شود که فرد یا افرادی در مسیر احقاق حقوق قانونی کارگران سنگ اندازی کنند بعنوان مدعی العموم هر فردی یا افرادی و در هر رتبه‌ای که باشند را به پای میز محاکمه می‌کشانم و در این راه هیچ مماشاتی در کار نیست.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام بلوچ زاده سپس با پوشیدن لباس کامل کارگران معادن وارد یک معدن شد و با حضور در عمق ۴۰۰ متری در اعماق زمین با تلاش کارگران این بخش نیز از نزدیک آشنا شد.

منبع: صدای زرند

عناوین برگزیده