تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۳:۴۰
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۲۰۸۹۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در نخستین روز هفته در بورس‌کالا رقم خورد؛

کاهش ۵.۳ درصدی قیمت وکیوم باتوم «شبریز» / سیمان تیپ یک اصفهان ۱۷.۵ درصد افزایش قیمت داشت

می متالز - معامله «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز (شبریز)، دیروز حدود ۳۱ میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول نسبت به معامله قبلی خود شاهد افت ۵.۳۰ درصدی بود. گفتنی است، همچنان تقاضا برای این محصول افزایشی است.
کاهش ۵.۳ درصدی قیمت وکیوم باتوم «شبریز» / سیمان تیپ یک اصفهان ۱۷.۵ درصد افزایش قیمت داشت

به گزارش می متالز، لیلی شهیر - دیروز شنبه (28 مهر ماه)، تالارهای مختلف بورس‌‌کالا در مجموع ارزشی حدود 118 میلیارد تومان داشتند که در 155 قرارداد منعقد شدند که همگی در رینگ داخلی انجام شدند. در این میان، تالار فرآورده های نفتی نیز بیشترین ارزش معاملات را در حدود 66.8 میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

بیشترین ارزش معاملات بورس کالا در روز شنبه 28 مهرماه 1397 به «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز به میزان حدودی 31 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت کیلویی سه هزار و 93 تومان و 143 درصد بالاتر از قیمت پایه در حجم 10 هزار تن، توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (25 شهریور) 5.30 درصد کاهش قیمت داشت.
 

تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی 

تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی بورس کالای ایران روز شنبه ۲۸ مهر ماه میزبان دادوستد ۱۵ هزار تن وکیوم باتوم بود. طی این روز و در تالار مذکور یک هزار و ۹۶۴ تن انواع مواد پلیمری، یک هزار و ۶۰ تن مواد شیمیایی و پنج هزار و ۷۴۱ تن قیر نیز معامله شد.

پر‌ارزشترین معامله این تالارهم به محصول «وکیوم باتوم» پالایش نفت تبریز به میزان حدودی 31 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول به قیمت کیلویی سه هزار و 93 تومان و 143 درصد بالاتر از قیمت پایه در حجم 10 هزار تن، توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» به طور نقدی فروخته شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (25 شهریور) 5.30 درصد کاهش قیمت داشت.

همچنین دیروز «وکیوم باتوم» پالایش نفت شیراز هم 16.4 میلیارد تومان ارزش داشت. این محصول به قیمت کیلویی سه هزار و 294 تومان (146.7 درصد بالاتر از قیمت پایه) در حجم 5000 تن توسط کارگزاری «پیشگامان بهپرور» معامله شد. این محصول نسبت به معامله قبلی خود (24 مهر) 9.6 درصد کاهش قیمت داشت.

کمترین ارزش معاملات این تالار نیز به «آمونیاک مایع» پتروشیمی خراسان به ارزش حدود 53 میلیون تومان تعلق گرفت. این محصول در این روز با قیمت پایه کیلویی 1327 تومان در حجم 40 تن به طور نقدی توسط کارگزاری «اردیبهشت ایرانیان» فروخته شد.
 

تالار صنعتی 

تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران نیز در این روز شاهد معامله یک هزار تن سیمان تیپ یک بود.

گفتنی است، تنها محصول عرضه و معامله شده امروز این تالار به سیمان تیپ یک شرکت سیمان اصفهان تعلق داشت. این محصول دیروز به قیمت پایه کیلویی 154 تومان در حجم 1000 تن به طور نقدی معامله شد و نسبت به معامله قبلی خود (5 شهریور) 17.5 درصد افزایش قیمت داشت. معامله دیروز سیمان اصفهان، حدود 154 میلیون تومان بود. 
 

تالار کشاورزی

تالار محصولات کشاورزی بورس کالای ایران هم در روز شنبه دادوستد هشت هزار تن گندم خوراکی را تجربه کرد. بیشترین ارزش معاملات این تالار به «گندم خوراکی» کردستان به میزان حدود 1.85 میلیارد تومان اختصاص یافت. این محصول در حجم 2000 تن توسط کارگزاری «آگاه» فروخته شد و قیمت آن به ازای هر کیلو 926 تومان و 2.6 درصد بیشتر از قیمت پایه  بود. 

کمترین ارزش معاملات تالار کشاورزی هم به «گندم خوراکی» زنجان مرکزی هر کدام حدود 1.80 میلیون تومان اختصاص داشت. این محصول هرکدام با قیمت پایه کیلویی 902 تومان در حجم 2000 هزار تن توسط کارگزاری «آگاه» نقدی فروخته شد. عرضه‌کننده این محصولات «شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران» بود.

عناوین برگزیده