تاریخ: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۲۰۸۹۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کارگر مبتکر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان

کارگر بازوی اصلی یک صنعت است/ مسوولان به جوانان اعتماد کنند

‌می‌متالز - کارگر مبتکر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان گفت: کارگر گرداننده و بازوی اصلی صنایع است و اعتقاد دارم که هر کسی بایستی روی کار خودش متمرکز باشد و مسئولیت را به بهترین نحو انجام دهید، همین کفایت می‌کند.

به گزارش می‌متالز، کارگران از ارزشمندترین طبقه و سودمندترین گروه در جامعه‌ها هستند. چرخ عظیم جوامع بشری با دست توانای کارگران در حرکت و چرخش است. حیات یک ملت مرهون کار و کارگر است کار خلاصه نمی‌شود به جنبش مخصوص و کارگر خلاصه نمی‌شود به گروهی خاص و به این انگیزه، روز کارگر، روز همه ملت است.
به مناسبت روز جهانی کارگر با ارسلان محمدی که با ارائه روش جدید باعث به وجود آمدن یک کار نوآورانه و جدید و جلوگیری از هزینه‌های بسیار بالا در عرصه کاری در مجتمع مس رفسنجان شده و از سوی مدیران مجتمع مس شایسته تقدیر گردیده است، گفتگویی انجام دادیم.
او که بازرس ارشد برق و ابزار اداره بازرسی مس سرچشمه رفسنجان است، بیان کرد: برای اینکه بتوانیم تولید پایدار و پابرجا داشته باشیم و همچنین با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که سال قبل را به عنوان جهش در تولید نامگذاری کردند و بر اساس دستور مدیریت ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران و مجمتمع مس سرچشمه تلاش بیشتری جهت حفظ و صیانت از تجهیزات و تاسیسات این صنعت مهم کشور شده است.
محمدی گفت: در این طرح از روش‌های ابتکاری با کمک تکنیک‌های نوین آنالیز اثرات الکتریکی جهت تشخیص عیب تجهیزات الکتریکی دوار مجتمع مس سرچشمه مانند تشخیص اثرات نامطلوب ولتاژ شفت برروی الکتروموتور‌ها و بررسی عملکرد سیستم کنترل درایو‌ها استفاده شده است و با توجه به جدید بودن طرح، بکارگیری آن به عنوان روشی نوین در پایش وضعیت تجهیزات الکتریکی دوار موثر می‌باشد و امکان برنامه‌ریزی مناسب جهت زمان توقف تولید و رفع عیب و پیشگیری از بروز خسارات کلی و خرابی ناگهانی الکتروموتور‌ها فراهم خواهد شد و در نهایت علاوه بر کاهش مصرف قطعات یدکی و هزینه موجب افزایش بهره‌وری و ضریب اطمینان سیستم می‌شود. در صدد هستیم در سال ۱۴۰۰ این طرح کامل‌تر و به صورت یک دستگاه ارائه شود تا بتوانیم جهت عیب یابی و پایش تمامی تجهیزات کلیدی مجتمع استفاده نماییم.
او با بیان اینکه افتخار می‌کنم یک کارگر هستم، بیان کرد: کارگر گرداننده و بازوی اصلی صنایع است و اعتقاد دارم که هر کسی بایستی روی کار خودش متمرکز باشد و مسئولیت را به بهترین نحو انجام دهید، همین کفایت می‌کند.
محمدی عنوان کرد: تمام تمرکز و هدفم این بود که با عیب یابی و پایش تجهیزات وظیفه و مسئولیتم را به بهترین نحو انجام دهم.
او تلاش و تمرکز بر هدف اصلی و دوری شدن ازافکار منفی و منسوخ را برای موفقیت در کار مهم دانست و گفت: جوانان هرکاری که می‌خواهند انجام دهند بایستی با علاقه به آن کار بپردازند اگر عشق، علاقه و پشتکار در کار باشد آن کار صد درصد به ثمر می‌نشیند.
محمدی ضمن تشکر از خانواده و مسئولان، خواستار اعتماد و حمایت مسئولان از جوانان شد و افزود: امیدوارم در سال جدید که سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است با کمک همکارانم بتوانم طرح را کامل‌تر کنم و اثر گذار واقع شویم.

گفتگو از مژده عباس پور

منبع: خانه خشتی

عناوین برگزیده