تاریخ: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۴۴
بازدید: ۲۸۲
کد خبر: ۲۰۹۱۱۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحلیل تکنیکال و بنیادی فملی؛

نقطه بازگشت فملی کجاست؟

‌می‌متالز - فملی روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ را با صف فروش آغاز کرد و با اینکه در میانه‌های بازار صف فروش سهم جمع شد، اما دوباره خیلی زود به صف فروش نشست و صف خود را تا پایان بازار حفظ کرد. روند قیمتی فملی در روز‌های آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش می‌متالز، فملی روز دوشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ را با صف فروش آغاز کرد و با اینکه در میانه‌های بازار صف فروش سهم جمع شد، اما دوباره خیلی زود به صف فروش نشست و صف خود را تا پایان بازار حفظ کرد. در پایان سهم با معامله ۴۹ میلیون برگه سهم و پایانی ۳ درصد منفی بسته شد.

رشد ۳۷ درصدی تولید کاتد توسط فملی در فروردین ماه ۱۴۰۰

فروش فملی در فروردین ماه به رقمی بالغ بر ۱،۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۰ درصد افزایش داشته است. در حالی که میانگین فروش سال ۹۹ برابر با ۳،۴۹۵ میلیارد تومان بوده است.
در فروردین ۲۴،۶۱۵ تن از کاتد توسط شرکت تولید شده که نسبت به فروردین سال قبل ۳۷ درصد افزایش داشته است. همچنین مقدار فروش محصول کاتد شرکت در حدود ۶،۲۲۲ تن بوده که ۳۰ درصد کاهش را نسبت به ماه مشابه سال قبل نشان می‌دهد که می‌تواند با نرخ بالاتری در ماه‌های بعد به فروش برساند.
نرخ فروش کاتد شرکت در فروردین ماه ۲۱۳ هزار تومان به ازای هر کیلو بود که مشابه اسفند ماه است.

نقطه بازگشت فملی کجاست؟

همانطور که در نمودار ملاحظه می‌شود نرخ فروش کاتد از یکسال گذشته تا به امروز همواره در حال افزایش بوده است و با توجه به تعویق افتادن فروش‌های شرکت انتظار می‌رود در ماه‌های پیش رو گزارش‌های فروش به مراتب بهتری از شرکت منتشر شود.

نقطه بازگشت فملی کجاست؟

نقطه بازگشت فملی کجاست؟


با بررسی نموداری سهم متوجه می‌شویم که حمایت جدی سهم بر روی ۱۰۰۰-۹۵۰ تومان قرار دارد که البته قبل از آن که قیمت به این محدوده برسد انتظار می‌رود فشار خرید در ۱۱۰۰ تومان باعث متعادل شدن قیمت شود. از طرفی قیمت ۱۳۵۰ تومان در فیبوی ۰.۳۸ اصلاح اخیر به عنوان تارگت سهم در کوتاه مدت محسوب می‌شود که در صورت عبور از آن قیمت این بار می‌تواند تا فیبوی ۰.۶۱ اصلاح اخیر در ۱۶۰۰ تومان رشد کند.

توجه به این نکته که خط روند صعودی سهم در اندیکاتور RSI که از چند ماه پیش شکل گرفته است و همچنان محفوظ مانده است، ضروری است چرا که در صورت واکنش مثبت دوباره به آن می‌توان به روند صعودی قیمت امیدوارتر بود.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده