تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۲
بازدید: ۲۱۸
کد خبر: ۲۰۹۲۵۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تحقق سرمایه‏ گذاری‏‌های چادرملو بدون وابستگی بانکی

‌می‌متالز - شرکت معدنی و صنعتی چادرملو می‌تواند سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی بدون مراجعه به بانک‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی و معدنی و حتی غیرفلزی و پتروشیمی انجام دهد.

به گزارش می‌متالز، ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی چادرملو با بیان مطلب فوق گفت: برای اثبات این گفته تفاهم‌نامه‌ای با وزارت صمت به ارزش ۲میلیارد دلار به امضا رساندیم.

وی تصریح کرد: اجرای طرح‌های در دست اجرا در صورتی با موفقیت همراه می‌شود که تشریفات اداری و بوروکراسی‌های حاکم که مانع از تسریع و تحقق این‌گونه سرمایه‌گذاری‌ها می‌شود برداشته شود.

مدیرعامل چادرملو به دغدغه‌های خود در خصوص ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها و ایجاد موانع در مسیر رشد اقتصادی و توسعه کشور اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری صنعتی و تولیدی اعلام آمادگی می‌کنند، برخی از نهاد‌ها به دلیل عدم اشراف بر اهمیت موضوع، مانع از تسریع در روند سرمایه‌گذاری و فعالیت‌ها می‌شوند، اگر کمیته یا ستادی در استان‌ها تشکیل شود و همه ادارات تابعی از آن باشند و به نظرات ستاد یادشده احترام بگذارند، سرمایه‌گذاری در ایران هم مانند همه کشور‌های دیگر در کمترین زمان ممکن صورت خواهد گرفت. تقی‌زاده معتقد است: بهترین راه رفع موانع تولید و سرمایه‌گذار، ایجاد ستاد‌هایی متشکل از افراد نخبه، دلسوز و توسعه‌گرا در هر استان است.

وی افزود: این ستاد می‌تواند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه معدنی و صنعتی در هر استان اندوخته‌ای قابل‌توجه برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تولیدی و توسعه اجتماعی سازمان‌دهی کند و با اختیارات لازم و بدون دخالت در امور مالی و صرفا با نگاه نظارت و حمایت در حل مشکلات و به‌عنوان عامل تسهیل‌کننده امور، موانع ناشی از بخشی نگری، تصمیم‌های غیرکارشناسی و بوروکراسی‌های اداری را مرتفع سازد.

تقی‌زاده طرح‌های ارائه‌شده برای میزان سرمایه‌گذاری تحت تفاهم امضا شده با وزارت صمت را شامل احداث واحد ۴ میلیون تنی کنسانتره آهن، ساخت گندله‌سازی به ظرفیت ۵ میلیون تن، ساخت واحد سوپر مگامدول ۲/ ۲ میلیون تنی، احداث واحد تولید فروآلیاژ‌ها به ظرفیت ۵۰ هزار تن، ساخت واحد تولید اسلب فولادی به ظرفیت ۲ میلیون تن و ورق‌های آلیاژی به ظرفیت ۲ میلیون تن، احداث دومین نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی با مشارکت سرمایه‌گذاری امید، ساخت ۲ واحد نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی، ساخت واحد مگامدول ۸۰۰ هزار تنی در ابرکوه و تکمیل طرح نیمه‌تمام تولید شمش فولادی به ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در ابرکوه و راه‌اندازی ناحیه صنعتی در استان یزد عنوان کرد.

تقی‌زاده با اشاره به نمونه‌ای از همکاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی و صنعتی در استان‌های کرمان و یزد گفت: ابر پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج‌فارس یکی از موارد خارق‌العاده همکاری همه‌جانبه ارکان موثر در این پروژه و جسارت و شجاعت مدیران خدوم بود که با پذیرش ریسک‌های ناشی از این اقدام غیرقابل‌باور حتی برای متصدیان توسعه کشور، حرکتی بزرگ را آغاز کردند.

ناصر تقی‌زاده، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به نقش صنایع و معادن بزرگ در رونق اقتصاد کشور و توسعه مناطق کم برخوردار و محروم گفت: وظیفه مدیران صنعتی علاوه بر تولید حرکت به سمت آبادانی کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده