تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۳۸۲
کد خبر: ۲۰۹۳۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با ریزش ۱۵.۵ هزار واحدی شاخص رخ داد:

رکورد منفی جدید بورس و نشانه‌ای بارز از اوج بحران بازاری که زمانی سوگلی بود

‌می‌متالز - شاخص بورس در کمتر یک هفته، رکورد منفی دیگری را ثبت کرد و با ریزش ۱۵.۵ هزار واحد دیگر ضمن نزدیک شدن به خط حمایت مهم، نشانه ایی بارز از اوضاع وخیم را به نمایش گذاشت.

به گزارش می‌متالز، تشدید سیر نزولی طولانی مدت و فرسایسی بازار سهام و به همراه عدم حمایت‌های عملی دولت و اثر کاهش دلار و ابهام انتخابات ریاست جمهوری و ... همه و همه دست به دست هم دادند تا امروز رکورد جدید برای ریزش شاخص بورس طی سال جاری ثبت شود.

براساس این گزارش در حالی طی دو ماه اول سال شاخص بورس در برابر رشد ۶ روزه، ۲۳ روز دیگر را با کاهش ارقام سپری کرده بود که افزایش بی اعتمادی به آینده حتی کوتاه مدت سبب شد تا امروز شاخص با افت بیش از ۱۵.۵ هزار واحد دیگر به یک میلیون و ۱۵۱ هزار نزول کند و مهیای از دست دادن خط حمایت بسیار مهم دیگری شود.

به این ترتیب در حالی بیشترین ریزش روزانه شاخص مربوط به ۱۲ اردیبهشت با بیش از ۱۳.۶ هزار واحد بود که در کمتر یک هفته، رکورد منفی دیگری ثبت شد تا نشانه ایی بارز از اوضاع وخیم بازاری شود که طی سال ۹۸ و نیمه اول سال قبل، سوگلی همه بازار‌ها بود و همه دولتمردان و نمایندگان و... به روند صعودی، پوز می‌دادند و مدعی بودند.

این ریزش که ناشی از کاهش قیمت سهام شرکت‌های بزرگ و اثر منفی ۱۸۲۶ تا ۵۶۹ واحدی شرکت‌های فولاد مبارکه، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، ملی مس، شستا، چادرملو، تاپیکو و پالایشگاه اصفهان بود.

ارزش معاملات سهام شرکت‌های حاضر در بورس هم نشان می‌دهد که با داد و ستد بیش از ۴.۷ میلیارد سهم، افزون بر ۳.۳ هزار میلیارد تومان جابجا شده که تنها درصدی اندک از معاملات ۱۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته است.

با این اوصاف در شرایطی از ماه‌ها پیش کارشناسان به لزوم حمایت همه جانبه و منطقی بورس تاکید کرده اند که اکثر سهامداران یا به بازار رمز ارز‌ها کوچ کرده اند یا با مشاهده روزانه آب شدن سرمایه‌ها، سختترین روز‌های زندگی را سپری می‌کنند.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده