تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۲۹۲
کد خبر: ۲۰۹۳۸۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رشد ۱۲۴ درصدی سرمایه گذاری بخش معدن در استان زنجان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش معدن استان زنجان در سال ۹۹ از رشد ۱۲۴ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش می‌متالز، ناصر فغفوری درخصوص صدور پروانه‌های بهره برداری در سال ۹۹ گفت: در سال گذشته پروانه بهره برداری برای ۲۰ معدن در استان زنجان صادر شده است که نسبت به سال ۹۸، ۱۸ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان یادآور شد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این معادن ۲۱۳ میلیارد ریال است که این میزان در سال ۹۸، بالغ بر ۹۵ میلیارد ریال بوده است.

این مقام مسوول ادامه داد: با راه اندازی این معادن زمینه اشتغال برای ۱۰۳ نفر در استان فراهم شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان با اشاره برخی از اقدامات شاخص در حوزه معدن در سال گذشته گفت: در طول سال با بهره برداران ۱۲۰ معدن غیرفعال مذاکره و مکاتبات لازم جهت تعیین و تکلیف و فعالسازی این معادن صورت گرفت.

گفتنی است مکاتبه با بهره برداران بدهکار حقوق دولتی جهت تعیین و تکلیف، اخذ بیش از ۹۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از معادن، تعیین تکلیف معادن غیرفعال استان و پیگیری و اخذ موافقت ارگان‌های مربوطه جهت صدور پروانه اکتشاف طلا گلوجه از جمله سایر اقدامات سازمان در این بخش می‌باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده