تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۲
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۰۹۴۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر مبارزه باپولشویی وتأمین مالی تروریسم:

قوانین ومقررات بارویکردتسهیل تأمین مالی طرحهای صنعتی بهینه میشوند

‌می‌متالز - مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی به عنوان خط دوم دفاعی و ابزار مهم حاکمیت شرکتی سعی در تسهیل تحقق اهداف بانک با نظارت مستقیم هیأت مدیره بر صحت و سلامت انجام عملیات بانکی دارد.

به گزارش می‌متالز، وی ضمن بیان مطلب فوق عنوان داشت: از آنجا که بانک‌ها برای ایجاد ارزش افزوده در فعالیت‌های اقتصادی و تحقق اهداف و منافع سهامداران و سایر ذینفعان از جمله آحاد جامعه بنیان نهاده شده‌اند، انطباق فرآیند‌ها و عملیات آن‌ها با قوانین و مقررات بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: هنر مدیران و کارشناسان زبده نه در اجرای صرف مقررات بلکه در تسهیل و چابک‌سازی فرآیند‌های ارائه خدمات در دنیای پررقابت کنونی است تا مقررات، خود مانع از انجام وظایف اصلی نباشند.

کاملی تصریح کرد: برنامه عملیاتی رعایت قوانین و مقررات (تطبیق) این بانک در سال ۱۴۰۰ مبنی بر ایجاد موازنه بین کنترل رعایت الزامات و مقررات هر یک از فرآیند‌های اصلی بانک از یک سو و از طرف دیگر ارائه راهکار‌های بازمهندسی فرآیند‌ها با رویکرد مانع‌زدایی و تسهیل ارائه خدمات به ویژه تأمین مالی بهینه و به هنگام طرح‌های صنعتی با اولویت طرح‌های نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالا و تأمین سرمایه در گردش واحد‌هایی است که از ظرفیت کامل تولید به دلیل کمبود منابع استفاده نمی‌کنند.

سرپرست مدیریت تطبیق و مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک صنعت و معدن خاطر نشان کرد: در بخش مبارزه با پولشویی نیز کنترل سیستمی تمامی تراکنش‌های بانک مطابق دستورالعمل‌های بانک مرکزی، توسعه سامانه‌های پایش تراکنش‌های مالی مشتریان، پشتیبانی اطلاعات مورد نیاز مراجع قضایی با پاسخگویی به هنگام و پایش جریان‌های مالی طرح‌ها از محل تسهیلات بانک و منابع سهامداران برنامه‌ریزی و پیگیری می‌گردد و در این ارتباط در سال ۱۳۹۹ بیش از ۲۳۰۰ گزارش و سوابق مالی به نهاد‌های ذیربط کشور ارائه شده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده