تاریخ: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۶۷۷
کد خبر: ۲۰۹۴۷۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لغو ممنوعیت ثبت مواد معدنی ویژه گروه‌های یک و دو

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: ممنوعیت ثبت مواد معدنی گروه‌های یک و دو لغو شد.

به گزارش می‌متالز، اسکندری مواد معدنی گروه یک و دو را شامل شن، ماسه، خاک رس وسنگ‌های لاشه ساختمانی عنوان کرد و گفت: لغو ممنوعیت با توجه به درخواست متعدد معدن دارن و نیاز منطقه برای انجام طرح‌های ساخت و ساز صورت گرفت.

معاون امور معادن وصنایع معدنی سازمان صنعت معدن وتجارت استان افزود: ثبت مواد معدنی گروه‌های یک و دو از سال ۹۸ ممنوع شد و هم اکنون براساس رای شورای عالی معادن کشور، فعالان بخش معدن می‌توانند نسبت به ثبت درخواست مواد معدنی (یک و دو) در سامانه کاداستر اقدام کنند.

وی گفت: مهمترین راهبرد بخش معدن استان فعالسازی معادن راکد است که با توجه به ابلاغیه مقام عالی وزارت در سال گذشته ۱۰ فقره پروانه بهره برداری معدن، گواهی کشف وپروانه اکتشاف به مزایده گذاشته شد.

اسکندری افزود: مقدمات برگزاری مزایده ۹۰ فقره معدن دیگر انجام شده است که احتمالا اواخر اردیبهشت ماه امسال به صورت سراسری اطلاع رسانی می‌شود.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطر نشان کرد: ۳۵۰ محدوده درخواستی بلوکه شده استان اسفندماه سال گذشته در بخش رزرو آزادسازی سامانه کاداستر قرار گرفت، اما بدلیل مشکلات فنی به زمان بعد موکول شده است.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تسریع در آزاد سازی این محدوده‌ها گفت: آزادسازی این محدوده‌ها نیزبصورت سراسری اعلام خواهد شد.

اسکندری افزود: سال گذشته ۲۰ واحد معدنی راکد با اشتغال بالغ بر ۱۵۰ نفر فعال شد وامسال نیز فعالسازی ۱۳ واحد معدنی در برنامه فعالسازی این سازمان قرار دارد.

وی گفت: باتوجه به نامگذاری امسال بعنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها ومانع زدایی‌ها انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط با حوزه معدن تعامل بیشتری داشته باشند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده