تاریخ: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۵
بازدید: ۳۱۱
کد خبر: ۲۰۹۴۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران اعلام کرد:

برگزاری دوره‌های جدید آموزش در بورس تهران

‌می‌متالز - نظر به استقبال قابل توجه و بی‌نظیر علاقه‌مندان از دوره‌های آموزشی بورس تهران در سال گذشته، بورس تهران در نظر دارد طی سال ۱۴۰۰ نیز دوره‌های آموزشی متعدد و متفاوتی را برگزار کند.

به گزارش می‌متالز، سیده محبوبه جعفری، مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس اوراق بهادار تهران با اعلام این خبر افزود: در سال گذشته هزاران نفر از طریق بستر «اسکای روم» به صورت مجازی در دوره‌های آموزشی بورس تهران شرکت کرده اند. با توجه به استقبال زیاد از این دوره ها، واحد توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران در نظر دارد در سال جدید برای علاقه‌مندان دوره‌های آموزشی جدیدی را برگزار کند.

جعفری از جمله محور‌های پیش بینی شده برای این دوره‌ها را اصول و مبانی ورود به بازار سرمایه، حقوق سهامداران، تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی، تابلوخوانی، روانشناسی بازار و... اعلام و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود و جهت رفاه و سلامت شرکت‌کنندگان، این دوره‌ها به‌صورت برخط (آنلاین) برگزارشده و تمامی افراد با هر میزان دانش سرمایه‌گذاری و در سطوح مختلف، امکان حضور در این دوره‌ها را خواهند داشت.

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورس تهران در خصوص نحوه شرکت و دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دوره‌ها گفت: علاقه‌مندان جهت حضور در این دوره‌ها و کسب اطلاعات بیشتر و آشنایی با نحوه ثبت‌نام می‌توانند به سایت بورس اوراق بهادار تهران به آدرس http://www.tse.ir و یا اینستاگرام بورس @tehran_stock_exchan مراجعه نمایند.

وی همچنین در خصوص مطالب آموزشی متنوعی که در وب سایت شرکت بورس و شبکه‌های مجازی ارائه می‌شود نیز گفت: علاقه مندان می‌توانند از طریق روش‌های ارائه شده، ضمن دریافت آخرین اخبار مربوط به دوره‌های مجازی آموزشی، مطالب آموزشی مورد نظر خود را نیز دریافت و مطالعه کنند.

جعفری همچنین به دیگر برنامه‌های مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورس تهران در حوزه آموزش اشاره کرد و گفت: برنامه‌های آموزشی بورس تهران در سال جدید متنوع‌تر از گذشته ادامه خواهد داشت و از جمله برنامه‌های اصلی این مدیریت، برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق شبکه ایران کالا در رسانه ملی است از این رو علاقه‌مندان می‌توانند برنامه عصر سهامداری را که هر روز از شبکه ایران کالا از ساعت ۱۵:۳۰ الی ۱۶ برگزار می‌شود مشاهده و دنبال کنند.

جعفری در ادامه با اشاره به افزایش حضور سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه طی سال‌های اخیر گفت: در حال حاضر به جهت وجود بستر‌های تکنولوژیک و توسعه فناوری اطلاعات در کشور، امکان انجام معاملات آنلاین برای تمامی سرمایه‌گذاران در اقصی نقاط کشور وجود دارد و بازار سرمایه به عنوانی بازاری پویا، در دسترس تمامی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری قرار دارد، اما درعین‌حال باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که این بازار، فرایند و سازوکاری تخصصی دارد که موفقیت در آن نیازمند دانستن اصول، قوانین و ابزار‌های معاملاتی و شناخت انواع و میزان ریسک موجود در آن و همچنین تنوع میزان بازده در این بازار است.

وی افزود: از این رو استفاده از تجارب افراد حرفه ­ای و بهره مندی از دانش آن‌ها در امر اخذ تصمیمات سرمایه­گذاری بهترین گزینه برای سرمایه گذاران محسوب می‌شود و به همین دلیل در تمامی دوره‌های آموزشی ارائه شده توسط مدیریت توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورس تهران، از مدرسان حرفه‌ای بازار سرمایه بهره گرفته می‌شود تا تجارب ارزشمند خود را در اختیار مخاطبان قرار دهند.

جعفری افزود: سرمایه‌گذاران در بورس با بازاری سروکار دارند که می‌توانند از طریق یادگیری و آموزش از ریسک کمتر و بازده بیشتری بهره ببرند. ازاین‌رو آموزش اصول و تکنیک‌های سرمایه‌گذاری در ابن بازار از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین جهت بورس تهران به‌طور مستمر دوره‌های متعدد آموزشی را با هدف ارائه خدمات آموزشی به سهامداران و سرمایه‌گذارانی که قصد افزایش دانش خود را در این حوزه دارند، به صورت رایگان برگزار می‌کند.

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران خاطرنشان کرد: طی سال‌های اخیر همواره سعی بر این بوده تا علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی، بورس تهران بتواند از طریق برگزاری همایش‌های تخصصی، نشست‌های ویژه و همکاری در نمایشگاه‌های تخصصی، بتواند سهم قابل‌توجهی در پاسخگویی به نیاز جامعه سهامداری کشور در حوزه آموزش و توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری و بورس داشته باشد. در سال جدید نیز این مهم ادامه دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده