تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۵
بازدید: ۴۱۵
کد خبر: ۲۰۹۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قدرت نمایی یوان چین در برابر دلار آمریکا

‌می‌متالز - یوان چین در برابر دلار آمریکا به بالاترین سطح از ۲۰۱۸ رسیده است.

به گزارش می‌متالز، یوان، واحد پول چین، در برابر دلار آمریکا تقریباً به بالاترین سطح سه ساله رسیده است. این افزایش اندکی بعد از سنجش داده‌های ضعیف مربوط به مشاغل ایالات متحده، ایجاد شد در حالی که چین در حال بهبودی از Covid-۱۹ است.

براساس اطلاعات بلومبرگ، روز دوشنبه یوان با ۰.۳ درصد افزایش به ۶.۴۱۱۴ در هر دلار رسید. این بدان معناست که واحد پول چین همه ضرر‌های خود را در اوایل سال جاری جبران کرده و به بالاترین سطح خود در برابر دلار از ماه ژوئن ۲۰۱۸ رسیده است. یوان در برابر سایر ارز‌ها نیز صعود کرد. شاخص CFETS RMB که عملکرد یوان در برابر دلار آمریکا و همچنین ۲۳ ارز دیگر را دنبال می‌کند، تقریباً در بالاترین سطح سه ساله قرار گرفت.

بالا رفتن یوان پس از ناامیدی حاصل از اطلاعات مشاغل ایالات متحده در روز جمعه رخ داد. این گزارش نشان داد که ۲۶۶ هزار شغل در ماه آوریل ایجاد شده که فقط حدود یک چهارم انتظار تحلیل گران است و باعث نگرانی در مورد سرعت بهبود اقتصادی ایالات متحده و پایین آمدن دلار می‌شود. روز جمعه دلار در کوتاه مدت به پایین‌ترین حد خود در بیش از دو ماه گذشته رسید.

مدیر عامل خزانه داری و بازار‌های DBS هنگ کنگ، به بلومبرگ گفت: افزایش یوان ادامه خواهد داشت، با اینکه فارغ از دلار ضعیف تر، واحد پول چین نیز با ورود سرمایه و مازاد بزرگ تجاری حمایت می‌شود.

این تحلیل گر معتقد است که بانک مرکزی چین سعی خواهد کرد بدون دخالت مستقیم سود‌های سریع یوان را کاهش دهد. اگر ارز چینی خیلی سریع و خیلی زیاد افزایش پیدا کند، بر رقابت صادرات چین تاثیر می‌گذارد. با بهبود سریع دومین اقتصاد بزرگ جهان از همه گیری کرونا، جذابیت یوان در حال افزایش است. طبق آخرین داده‌های گمرک، تجارت خارجی چین در چهار ماه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به یک سال قبل ۲۸.۵ درصد جهش داشته و اقتصاد چین در سه ماهه ۱۸.۳ درصد رشد کرده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده