تاریخ: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۰۹۵۴۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

یک واحد معدنی راکد در شهرستان نی‌ریز به چرخه تولید بازگشت

‌می‌متالز - مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: در راستای فعال سازی واحد‌های تولیدی راکد، واحد معدنی سنگ آهن چاه بیگی نی‌ریز که غیرفعال بود، به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش می‌متالز، سه‌شنبه در مطلبی از قول خادم حمزه افزود: با راه اندازی مجدد این واحد معدنی با اعطای تسهیلات حمایتی حوزه تولید به مبلغ ۱۲ میلیارد ریال، زمینه اشتغال ۱۹ نفر فراهم شد و ظرفیت این واحد، ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن افزایش یافت.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با تاکید بر اهتمام مسئولان استان در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در موضوع شعار‌های سال، گفت: این نامگذاری‌ها، گویای اهمیت مقوله تولید و ترسیم کننده خط مش کلان کشوراست.
حمزه گفت: نامگذاری سال‌های اخیر با عنوان تولید، گویای آن است که راه‌حل رفع مشکلات مردم و رسیدن به توسعه در حمایت از تولید است.
این مقام مسوول اظهار داشت: کشور تنها با افزایش رشد اقتصادی به توسعه خواهد رسید و دشمن نیز در این سال‌ها از همین موضوع واهمه داشته و تمام تلاش خود را به کار بسته تا رشد اقتصادی در ایران تحقق نیابد.
حمزه با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها گفت: ضرورت دارد همه قوا با تغییر نگرش و اصلاح قوانین و مقررات اخلال‌کننده در تولید، محیط کسب وکار را به گونه‌ای فراهم کنند که این امر محقق شود والبته یکی از راهکار‌ها راه اندازی مجدد واحد‌های تولیدی راکد و استفاده مطلوب از سرمایه‌های ساکن است.
شهرستان نی‌ریز در فاصله ۱۹۲ کیلومتری شرق شیراز واقع است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) فارس

عناوین برگزیده