تاریخ: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۸:۱۴
بازدید: ۱۶۹
کد خبر: ۲۰۹۷۱۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار زنجان:

شمش سرب برای اولین بار در سبد صادراتی زنجان قرار گرفت

‌می‌متالز - استاندار زنجان گفت: طی فروردین ماه سالجاری صادرات کالا از زنجان بیش از ۵۱۲ درصد افزایش داشته و شمش سرب برای اولین بار در سبد صادرتی استان قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، فتح الله حقیقی ظهر دوشنبه در جلسه توسعه صادرات استان در محل استانداری زنجان گفت: خوشبختانه طی سال گذشته صادرات کالا از استان زنجان بسیار خوب بود.

وی اظهار کرد: با وجود کرونا و بسته بودن مرز‌ها صادرات کالا در استان رضایت بخش بوده و امیدواریم امسال هم صادرات کالا افزایش یابد.

استاندار زنجان با بیان اینکه طی فروردین ماه سالجاری صادرات کالا از استان زنجان بیش از ۵۱۲ درصد افزایش دارد، گفت: شمش سرب برای اولین بار در سبد صادراتی استان قرار گرفته است.

وی به شعار سال اشاره کرد و ابراز داشت: در راستای تحقق منویات رهبری معاون اقتصادی استاندار، گمرگ و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید برنامه ریزی لازم را مد نظر قرار دهند.

استاندار زنجان به مطالعات طراحی اتصال محور راه آهن زنجان به تبریز و محور راه آهن همدان به سنندج اشاره کرد و گفت: این طرح بسیار مهم است و باید به لحاظ کارشناسی و به صورت علمی و منطقی مشکلات اجرای این طرح بررسی شود.

حقیقی به پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین اشاره کرد و یادآور شد: با اتمام این طرح جا به جایی کالا و جا به جایی مسافر به میزان یک ساعت کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین در استان به کندی پیش می‌رود، افزود: طی هفته آینده با حضور دادستان استان نسبت به بازدید از وضعیت پروژه و روند اجرای کار اقدام می‌شود. پیمانکار در اجرای این طرح کوتاهی کرده و باید پاسخگو باشد و با شعار کار جلو نمی‌رود.

استاندار زنجان با بیان اینکه صادرات کالا در استان طی سالجاری باید افزایش یاید، ابراز کرد: حجم صادرات کالا از استان باید به بیش از ۳۵۰ میلیون دلار برسد.

صادرات کالا از زنجان ۲۱ درصد رشد دارد

در ادامه این جلسه، مدیر کل گمرک استان زنجان گفت: هدف گذاری سالجاری برای صادرات کالا از استان زنجان بیش از ۳۵۰ میلیون دلار است.

سید میر هاشم احمدی به آمار صادرات کالا از گمرک استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته صادرات کالا از گمرک استان ۲۷۰ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی ۲۱ درصد رشد دارد و از نظر وزنی هم بیش از ۱۵۹ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۶ درصد رشد دارد.

وی به آمار واردات کالا از استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۴۱۱ میلیون دلار واردات کالا به استان بوده که از نظر ارزشی ۱۹ درصد رشد دارد و از نظر وزنی هم ۴۵۳ هزار تن بوده که از نظر وزنی هم بیش از ۳۰ درصد رشد دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان تاکید کرد: طی سال گذشته ورود موقت ۷۸ میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۳ رصد رشد دارد و از نظر وزنی هم ۲۷۰ هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴۶ درصد رشد دارد.

احمدی تاکید کرد: طی سال گذشته بیشترین صادرات کالا به ترکیه و عراق بوده است.

وی تصریح کرد: عمده کالا‌های صادراتی استان شمش روی، ترانسفورماتور، پروفیل، پلیمر پروپیلن، کشمش و خرما، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، محصولات لبنی، مخلوط آب میوه و سبزیجات و پارچه‌های نبافته بوده است.

مدیرکل گمرک زنجان ابراز داشت: همچنین عمده کالا‌های وارداتی استان خاک روی، خمیرچوب -کاغذ یا مقوای بازیافتی، نخ پلی آمید- نخ پلی استر، ماشین آلات خط تولید، پلی پروپیلن-پودرجاذب، ترانسفورماتور - دژنکتور و تنظیم کننده ولتاژ، کاغذ سیگار-کاغذ تحریر-کاغذ کرافت وتیشو، ورق فولادی، ریسمان- طناب‌ها و کابل‌ها و الیاف سنتتیک است.

منبع: تحلیل بازار

عناوین برگزیده