تاریخ: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۳۹
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۲۰۹۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد

هندی ها چگونه ابر قدرت فولادی می شوند؟

می متالز - امروزه کشور چین را باید عاملی تاثیر گذار در صنعت فولاد دنیا دانست که به تنهایی سالیانه بیش از 800 میلیون تن فولاد تولید می کند و هم تقاضای عظیم داخلی و هم تقاضای خارجی را جوابگو است.
هندی ها چگونه ابر قدرت فولادی می شوند؟

به گزارش می متالز، میبینیم که هرگونه نوسات اقتصاد چین یا تکانه های خارجی که به نحوی بر اقتصاد چین تاثیر می گذارند، بر صنعت حیاتی فولاد این کشور هم تاثیر می گذارند . این حجم از تقاضای چین قیمت های جهانی را تحریک می کند و بازارهایی صرفا مخصوص تامین صنعت فولاد چین در حال فعالیت است .
حال با این اوصاف و حجم عرضه و تقاضا در چین باید اقتصادی نوظهور و درحال توسعه‌ای به نام هند را با جمعیت 1 میلیارد و 358 میلیون نفر در کنار چین بزرگ اضافه کرد . نخست وزیر هند به دنبال توسعه زیرساخت های کشور و حرکت این کشور به سمت تبدیل شدن به اقتصادی جهانی است و به این منظور در حال ساخت و نوسازی زیر ساخت های عمرانی این کشور است تا بستر لازم برای پیشرفت اقتصادی را فراهم کند. صنعت فولاد هم که از صنایع مادر و مهم می باشد درحال ایفای نقش بسیار مهمی در هند است و باید به دقت این صنعت در هند رصد شود .
در این تحلیل ابتدا وضعیت صنعت فولاد هند را بررسی کرده و سپس تحلیلی پیرامون آینده بازارفولاد و زنجیره آن ارائه خواهد شد.
هندوستان سومین تولید کننده فولاد دنیا در سال 2017 بود و بخش صنعت فولاد بخش عمده ای از تولیدات این کشور را تشکیل می دهد . هندو دارای صنعت فولاد بسیار پیشرفته با تکنولوژی مدرن می باشد و همواره برای مدرن سازی مداوم و ارتقاع به سطح بالاتری تلاش می کنند . صنایع فولاد هند به سه دسته تقسیم می شود : تولیدکنندگان عمده، تولید کنندگان اصلی و تولید کنندگان ثانویه.
در سال 2017 تولید فولاد خام هند 102،34 میلیون تن بود و احتمالا در سال 2018 مقدار 104،98 میلیون تن تولید خواهد کرد. صادرات فولاد در سال 2017 به میزان 17 درصد افازیش داشت و به 9،62 میلیون تن رسید در حالی که در سال 2016 مقدار 8،24 میلیون تن صادرات کلی این کشور بود .
صنایع فلزی و بخش های معدنی و قسمت های مرتبط با آن با توجه به نیاز این کشور در سالهای اخیر شاهد سرمایه گذاری ها و پیشرفت های بسیاری بود به طوریکه در دوره ی زمانی آپریل 2000 تا ژوئن 2018 صنایع متالوژی هند سرمایه مستقیم 10،84 میلیارد دلار را جذب خود کرده‌اند.
اخیرا خبرهایی پیرامون تقاضای بالای هندی ها برای واردات سنگ آهن شنیده می شود و ما شاهد آهن هستیم که در سایر بخش ها، این کشور خود دست به کار شده تا زنجیره فولاد را به طور کامل در اختیار گیرد .باید به چند نکته در مورد صنعت فولاد هند توجه کرد، هند به دنبال کسب درآمد و صادرات از صنعت فولاد خود نیست و همانطور که می بینید مقدار بسیار کمی از تولیدات خود را صادر کرده است و اکثر آن را داخل کشور مصرف کرده پس نباید به افزایش تولیدات هند از این زاویه نگاه کرد که امکان افزایش عرضه جهانی وجود دارد اتفاقا برعکس بسیار برای زنجیره فولاد این افزایش تولیدات هند خوب است زیرا باعث تقاضا برای ذغال سنگ، سنگ آهن و … در زنجیره فولاد می شود که قطعا برای صنعت خوب بوده و قیمت ها را تقویت می کند .
به نظر باتوجه به رشد رواز افزون این صنعت و نیاز هرچه بیشتر به این ماده اصلی، صنعت فولاد، قطعا از صنایع برتر جهان خواهد بود و چرخه ی فولاد اعم از سنگ آهن، الکتروگرافیتی و … روزهای خوبی را در آینده خواهند داشت.

منبع: معدن 24
عناوین برگزیده