تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۶
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۰۹۹۹۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

رسیدگی به مشکلات کارگران معدن زغال سنگ شهرستان زرند در عمق ۴۰۰ متری زمین

‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با حضور در یکی از معادن استخراج زغال سنگ این شهرستان با کارگران دیدار و ضمن شنیدن درد دل‌های این قشر زحمتکش، از آن‌ها تجلیل کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت الاسلام بلوچ زاده، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند ضمن دیدار با کارگران معدن زغالسنگ به عنوان سربازان خط مقدم جبهه اقتصاد اظهار داشت: کار شما در این شرایط سخت و پرخطر برای رونق اقتصادی، عزت و سربلندی کشور یک کار جهادگونه است.

وی با اشاره به اهمیت شغل شریف کارگری افزود: اگر چه در این جبهه هم شهدایی تقدیم نظام شده است؛ انتظار داریم مسئولان مرتبط با کار و کارگری نهایت دقت را در تامین امنیت فضای کار کارگران بکار گیرند.

دادستان زرند بر آموزش پرسنل برای پیشگیری از اتفاقات و حوادث ناخوشایند تاکید کرد وگفت: باید تمام رفتار‌های مدیران خصوصا موضوع بسیار مهم "ترک فعل" جدی گرفته شود، زیرا هر قدر انجام یک فعل اشتباه و غیرقانونی از سوی یک مدیر جرم محسوب می‌شود، سستی و سهل انگاری در انجام وظایف نیز به عنوان "ترک فعل" یک عمل مجرمانه تلقی می‌شود که با این موضوع نیز به شدت برخورد خواهد شد.

حجت الاسلام بلوچ زاده بیان کرد: پذیرفته نیست که برخی افراد در بنگاه‌های اقتصادی مانع دیدار کارگران با مدیران شوند ودر این رابطه باید شرایط به گونه‌ای فراهم گردد تا موانع دیدارکارگران با مدیران مرتبط مرتفع شود تا کارگران زحمتکش بتوانند مطالبات خود را به مدیران بالادستی خود بدون واسطه انتقال دهند.

وی ادامه داد:اگر روزی مشاهده شود که فرد یا افرادی در مسیر احقاق حقوق قانونی کارگران سنگ اندازی کنند بعنوان مدعی العموم هر فردی و در هر رتبه‌ای که باشد را به پای میز محاکمه می‌کشانم و در این راه مماشاتی در کار نیست.
حجت الاسلام بلوچ زاده در ادامه وارد یک معدن شد و با حضور در عمق چهارصد متری در اعماق زمین با تلاش کارگران این بخش نیز از نزدیک آشنا شد.

منبع: خبرگزاری میزان

عناوین برگزیده