تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۴
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۲۱۰۰۸۴
سرویس خبر : انرژی

گسترش همکاری‌ها با هلدینگ پتروشیمی باختر: پتروشیمی لرستان (پتروشیمی خرم آباد)

‌می‌متالز - پس از اینکه در اواخر سال ۱۳۹۹ مجموعه مذاکرات و مکاتبات فنی و بازرگانی با مجتمع صنعتی پتروشیمی لرستان در خصوص چندین کاتالیست مورد نیاز آن مجتمع آغاز شد، قرارداد تولید و تحویل دهی کاتالیست‌های شیفت دما بالا (HTS) نخستین همکاری گسترش فناوری خوارزمی با پتروشیمی لرستان (پتروشیمی خرم آباد) را در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ رقم زد.

به گزارش می‌متالز، کاتالیست‌های HTS وظیفه کاهش میزان غلظت مونوکسید کربن در جریان گاز سنتز و افزایش میزان غلظت هیدروژن را بر عهده دارند و لذا استفاده از یک کاتالیست با فعالیت کاتالیستی بالا و طول عمر، پایداری و عملکرد مناسب در طی زمان، تضمین کننده این مهم می‌باشد. تولید این کاتالیست‌ها مطابق با مشخصات مورد نیاز کارفرما بلافاصله آغاز گردید و محموله کامل کاتالیست‌های HTS در اردیبهشت ماه سال جاری به شرکت پتروشیمی لرستان تحویل دهی گردید.
پتروشیمی لرستان که یکی از اعضای هلدینگ معظم پتروشیمی باختر و بخشی از خط لوله اتیلن غرب می‌باشد، با تولید سالانه حدوداْ ۳۰۰ هزار تن پلی اتیلن سنگین (HDPE) و سبک خطی (LLDPE)، هم‌چنین ۳۰هزار تن بوتن وان، از بزرگ‌ترین واحد‌های پلیمری در ایران است که خوراک واحد‌های صنعتی پایین دستی و انواع مصارف پلاستیک (مانند: لوله، کابل و انواع فیلم‌ها …) را تأمین می‌نماید.

منبع: گسترش فناوری خوارزمی

عناوین برگزیده