تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۲۱۰۳۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی:

رشد ۱۲۰ درصدی صدور جواز تاسیس در فروردین سال ۱۴۰۰

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: در فرودرین ماه سال جاری ۵۳ جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال در استان مرکزی صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، سعید جعفری کرهرودی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های وزارت صمت مبنی بر تحقق شعار سال، در فروردین ماه سال جاری و با رویکرد شعار سال تعداد ۵۳ جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۱ هزار و ۵۴۷ میلیارد ریال و هزار و ۲۶۲ نفر اشتغال در استان مرکزی صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی درادامه با اشاره به رشد قابل توجه در تعداد، سرمایه گذاری و اشتغال حاصل از صدور جواز تاسیس‌های صادر شده، گفت: در فروردین ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، صدور جواز تاسیس ۱۲۰ درصد رشد داشته است و از لحاظ پیش بینی سرمایه گذاری نیز حدود ۷۴۰ درصد و میزان اشتغال نیز شاهد رشد ۲۳۸ درصدی بوده ایم.

جعفری کرهرودی در خصوص پروانه‌های بهره برداری صادره در فروردین ماه نیزگفت: در فروردین ماه سالجاری با صدور ۱۳ پروانه شاهد رشد ۸۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده ایم و از لحاظ سرمایه گذاری نیز با سرمایه گذاری ۷۴۱۵ میلیارد ریالی رشدی حدود ۸۳۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را شاهد هستیم.

وی میزان اشتغال ماحصل صدور پروانه‌های بهره برداری در فرودین ماه سالجاری را ۲۹۲ نفر عنوان کرد که دربخش اشتغال نیز صنعت استان با رشد ۱۸ درصدی مواجه بوده است.

جعفری کرهرودی در پایان خاطر نشان کرد: بیشترین تعداد جواز تاسیس صادره و پیش بینی اشتغال ایجادی درفرورودین ماه مربوط به شهرستان اراک ودر این ماه بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در شهرستان زرندیه بوده است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده