تاریخ: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۲۵
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۱۰۵۲۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون از عراق برای انتقال کالا‌های تجاری وارد پایانه مهران می‌شود

‌می‌متالز - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون عراق برای انتقال کالا‌های تجاری وارد پایانه مرزی مهران می‌شود.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله غلامی در گفتگو با خبرنگار تسنیم در ایلام، از فعال‌بودن فعالیت تجاری مرز مهران خبر داد و اظهار داشت: روزانه ۳۰۰ دستگاه کامیون عراق برای انتقال کالا‌های تجاری وارد پایانه مرزی مهران می‌شود.

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: ورود کامیون‌های‌ترانزیت به پایانه مرزی مهران هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است به طریقی که در یک‌ساله اخیر هزار و هفتصد و بیست وشش کامیون ترانزیت وارد پایانه مرزی مهران شده‌اند و امر صادرات کالا را به مقصد مربوطه به انجام رسانده‌اند.

وی ترانزیت کالا برای کشور را ضروری دانست وافزود: درآمد‌زایی کالا‌های ترانزیت برای کشور و موجب دسترسی ایران به راه‌های بین‌المللی است.

غلامی با اشاره به عمده کالا‌های صادراتی از مرز مهران گفت: از این مرز محصولات پتروشیمی به ۱۲ کشور، سیمان و ترشیجات محلی دره‌شهر که به چند کشور اروپایی، آجرنسوز، اقلام خوراکی، مصنوعات پلاستیکی، شیشه‌جات، قطعات و محصولات خودرویی، فولاد، سرامیک، کاشی و مصالح ساختمانی صادر می‌شود.

وی به صادرات ۱۴ هزار میلیارد دلار از مرز مهران از بدو فعالیت تاکنون گریزی زد و یادآور شد: عمده کالا‌های ترانزیت از کشور‌های بلژیک، اکراین، ترکیه، روسیه وکشور‌های آسیایی نیز ازپایانه مرزی مهران صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرک استان ایلام در ارتباط با برنامه‌های سازمان متبوعه خود برای تحقق رونق تولید و رفع موانع و جهش تولید اشاره و خاطرنشان کرد: تسهیل در امر صادرات واحد‌های تولیدی، واردات ماشین‌آلات به‌روز می‌تواند به جهش تولید بیفزاید و گمرک با اقدامات تسریع‌کننده برای واحد‌های تولیدی را در دست اقدام دارد.

وی تلاش گمرک به حذف بروکراسی زائد اداری را مورد اشاره قرار داد و گفت: تلاش گمرک آن است تامیزان صادرات بیشتر و روان‌تر باشد و مراودات تجاری بین کشور‌های همسایه و دیگر کشور‌ها افزوده شود تا تولید افزایش پیدا کند.

غلامی در رابطه با اقدامات گمرک برای افزایش تولید به دو شرکت بازیافتی استان اشاره و بیان کرد: دو شرکت بازیافتی در استان است که مواد اولیه آن‌ها از خارج از کشور تامین می‌شود با استفاده اختیارت واگذاری با سهل‌ترین شیوه ممکن کالای مورد نیازش وارد وپردازش شده است.

وی افزود: کمک گمرک این دو واحد تولیدی در استان فعال و در حال تولید بوده و صادرات خوبی هم دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده